La UdL, per primer cop al QS Ranking by subject

La subàrea d'Agricultura i Forestals se situa entre les millors 201-250 del món

campus Agronoms_JordiVPou
Campus Agroalimentari, Forestal i Veterinari / Foto: Jordi V. Pou (*)

(*) La foto d'aquesta notícia, que ha d'anar signada correctament, només pot ser utilitzada per il·lustrar aquesta informació. No pot ser arxivada, ni reutilitzar-se per a qualsevol altra informació

La Universitat de Lleida (UdL) ha aconseguit per primera vegada situar una de les seues disciplines acadèmiques al rànquing internacional QS by subject, considerat un dels més prestigiosos, conjuntament amb el Times Higher Education (THE) i l'ARWU, en els quals la UdL ja hi és present. La subàrea d'Agricultura i Forestals de la UdL es troba a la franja entre les 201-250 millors del món, amb una valoració global de 56.9, segons aquesta classificació que enguany inclou 1.594 institucions de 161 països. La UdL seria la tercera millor de Catalunya i ocuparia el lloc 12 a l'Estat espanyol, on la universitat més ben situada és la Politècnica de València (UPV). El llistat mundial d'aquestes disciplines el continua encapçalant la Universitat de Wageningen (Països Baixos), amb un 98.4.

En la seua tretzena edició, el QS World University Rankings by subject analitza 54 disciplines agrupades en 5 àrees generals: Art i Humanitats, Enginyeria i Tecnologia, Ciències Naturals, Ciències Socials i Ciències de la Vida i Medicina, on s'emmarca Agricultura i Forestals amb Biologia, Medicina, Infermeria, Farmàcia, Psicologia i Veterinària. La nota global de la Universitat de Lleida en aquest àmbit general de Ciències de la Vida -on s'han classificat 520 de 1.316 institucions- és de 45.2.

"La participació en aquest rànquing és important perquè és el que s'utilitza en alguns països llatinoamericans com a referència per atorgar beques i ajudes per venir a cursar màsters, doctorats o estades a l'Estat espanyol", destaca el coordinador de Comunicació, Difusió i Premsa de la UdL, Estanislau Fons. "La classificació en Agricultura i Forestals coincideix també amb els bons resultats d'aquest àmbit en altres rànquings", afegeix.

Els percentatges de cada ítem valorat varien entre les diferents disciplines acadèmiques. Per exemple, la reputació basada en l'opinió de 151.000 acadèmics d'arreu del món oscil·la entre el 30 i el 90% de la nota final, depenent de la subàrea. En el cas d'Agricultura i Forestals -amb 420 institucions indexades d'un total de 1.273- suposa la meitat de la qualificació global.

La reputació acadèmica d'aquesta subàrea de la UdL obté una nota de 54.6. L'ítem amb millor resultat són les citacions per article científic, una estimació de l'impacte i la qualitat de recerca, amb un 86.5. L'índex H, que intenta mesurar l'estabilitat de l'impacte i la qualitat del treball publicat pels científics de la institució dins de l'àmbit, aconsegueix un 77.2. La xarxa internacional de recerca (IRN), que quantifica l'eficiència d'establir col·laboracions estables, se situa en un 36.80 i la reputació que atorguen les empreses, un 14.1.

La UdL se situa així entre les 15 universitats espanyoles indexades aquest 2023 a l'àmbit d'Agricultura i Forestals del QS Ranking by Subject. La UPV és la millor posicionada, en el lloc 50 del món. Quant als centres catalans, la Universitat de Barcelona (UB) i l'Autònoma de Barcelona (UAB) apareixen a la franja 101-150 i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a la 251-300.

MÉS INFORMACIÓ:

QS World University Rankings by Subject 2023