La UdL 'regna' al Campionat Universitari de Cros

Or en categoria femenina i en masculina, or i argent

medalles cros
Pérez, Cladera i Garcia, amb les medalles / Foto: Esports UdL

Els atletes de la Universitat de Lleida (UdL) s'han imposat amb contundència al Campionat de Catalunya Universitari de Cros, celebrat aquest diumenge en el marc del 8è Cros de Balaguer. L'alumna de Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport Noemí Garcia Bagué ha revalidat el seu títol de campiona obtenint la medalla d'or. Mentre, el seu company de centre Unai Pérez Sánchez s'ha coronat com el millor en categoria masculina i l'estudiant de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV) de la UdL, Josep Cladera Llompart, ha guanyat l'argent.

En categoria femenina, Garcia Baqué ha marcat un crono de 20:13, amb clar avantatge sobre la segona classificada, Irene Perales, de la Universitat de Vic, que ha completat el recorregut de 5 quilòmetres en 21:57. Es dona la circumstància que Perales ja havia estat sots-campiona, per darrere de la representant de la UdL, als anteriors campionats de Catalunya. La medalla de bronze ha estat per a l'atleta de la Universitat Politècnica de Catalunya Ares Inglada, amb un temps de 25:37.

Quant als nois, Unai Pérez -que havia estat sots-campió en l'anterior edició- ha pujat dalt del podi després de completar el recorregut de 8 quilòmetres amb un crono de 29:20. L'altre representant de la UdL, Josep Cladera, ha estat segon amb un registre de 29:25. Completa el podi Ivan Santillana, de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, amb 40:25.

El Cros de Balaguer ha aplegat més de 650 participants, entre totes les categories, des d'escolars fins a veterans.