La UdL reprèn la Jornada d'innovació docent

Centrades en prestigiar la docència, acullen més de 150 professors de tots els campus

innovaciodocentUdL
La jornada té lloc al campus de Cappont / Foto: UdL

"Les universitats de prestigi no són només les que fan bona recerca sinó també les que fan bona docència", així ho afirmava el vicerector de Professorat, Carles Capdevila, durant la inauguració de la Jornada d'innovació docent, que la UdL reprèn després d'uns anys de no celebrar-se. Capdevila ha animat els assistents, més de 150 professors de tots els campus, a dedicar més temps a la docència tot i que ha reconegut que aquesta activitat no està prou incentivada ni premiada en l'actual sistema universitari.

Capdevila, i també Dolors Mayoral, coordinadora d'Innovació docent, han apostat per potenciar la cultura de la innovació, no només pel que fa a continguts i metodologies, sinó també quant a la relacions entre professorat de diferents centres i àrees de coneixement.

És per això que la Jornada, que se celebra al campus de Cappont durant tot el dia, ha programat la posada en comú de diferents experiències docents com ara un joc de simulació sobre l'evolució biològica, casos clínics interactius, recursos virtuals per a l'aprenentatge de física, com introduir la investigació en la docència o els avantatges de crear grups de treball multidisciplinaris, etc.

La jornada, que es retransmet en streaming, estarà dedicada aquesta tarda a la formació en alternança, que ja s'aplica des de fa dos anys en el grau d'Educació Primària. La formació en alternança, que introdueix les pràctiques des de primer curs, i les relacions entre la universitat i l'empresa per promoure la professionalització de l'estudiantat, seran els eixos de les conferències i la taula rodona d'aquesta tarda on també hi participaran empreses lleidatanes ara com Plus Pujol, Ros Roca, Argal, Cooperativa Agropecuària de Guissona, Prefabricats Pujol, i representants dels sindicats.