La UdL se suma a l'Any del Gos

Cal·ligrafia, tai-txi i cançons populars per celebrar l'inici del calendari xinès

expoanyxines
Foto: Institut Confuci de Barcelona by CC BY-NC 2.0

La Universitat de Lleida (UdL) se suma aquest divendres a la celebració de l'Any nou xinès, el 4716 del seu calendari, amb diferents activitats lúdiques a l'edifici del Rectorat. Es tracta d'una de les tradicions més emblemàtiques del país asiàtic, que representa l'arribada de la primavera. L'Institut de Llengües ha programat una exposició, tallers de cal·ligrafia i Tai-txi i un recital de cançons tradicionals xineses per commemorar l'inici de l'Any del Gos de terra, un "temps per ser més empàtics i tolerants", segons les creences d'aquesta civilització.

El programa inclou un taller de retallar paper i cal·ligrafia de Chun-lian o coples de la Festa de la Primavera. Es tracta d'una decoració temporal que es posa a l'entrada de les cases per atreure la bona sort a través de caràcters relacionats amb l'abundància, la felicitat i la prosperitat. També està previst un taller de Tai-txi, un art marcial amb segles de tradició basat en moviments lents i fluïts.

En primer lloc, però,  la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la UdL, Àstrid Ballesta, inaugurarà l'exposició Darrere l'espai, de Li Yousong, cedida per la Fundació Institut Confuci de Barcelona. L'acompanyarà el professor emèrit de la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona i comissari de la mostra, Domènec Corbella. Serà a les 17.30h als passadissos del claustre de la Pensativa. Després l'activitat es traslladarà al Saló Víctor Siurana, on es faran els tallers i una conferència del director de la Càtedra d'Estudis Asiàtics de la UdL, Joan Julià, que porta per títol El temps a l'Orient i a Occident: variablement igual.