La UdL suma 21 medalles en els darrers campionats universitaris

Recepció institucional a l'estudiantat esportista que ha pujat al podi

recepció esportistes23
Participants en l'acte de reconeixement / Foto: Premsa UdL
L'alumnat esportista de la Universitat de Lleida (UdL) ha guanyat un total de 18 medalles als Campionats Universitaris de Catalunya 2022-2023: 7 d'or, 5 d'argent i 6 de bronze. Cal sumar-ne una d'or i dos de bronze als Campionats Universitaris d'Espanya. Aquests són els resultats que han presentat avui en la recepció institucional que ha tingut lloc al claustre de La Pensativa de l'edifici del Rectorat, encapçalada pel vicerector de Cultura i Extensió Universitària, Joan J. Busqueta Riu.

Busqueta els ha donat les gràcies "per portar el nom de la UdL per tot arreu" i els ha encoratjat a continuar compaginant la pràctica esportiva amb els estudis. Als campionats estatals, han pres part 62 estudiants de la UdL, 24 dones i 38 homes. El millor resultat ha estat per a l'alumne d'INEFC Pol Oriach Enjuanes, que s'ha proclamat campió d'Espanya de cros. Iratxe Sarasola Higuero, de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, ha estat tercera als 100 metres llisos d'atletisme i Iñaki Arbea Zuazu, del mateix centre, va guanyar el bronze en lluita.

La UdL ha coordinat la 38a edició dels Campionats de Catalunya Universitaris; organitzant també les proves d'equip de bàsquet, futbol 11, futbol sala, handbol, voleibol i rugbi 7 amb els ajuntaments de Balaguer, Vallfogona de Balaguer i Igualada. Un total de 391 joves (182 noies i 209 nois) hi han participat en representació de la Universitat de Lleida, competint en disciplines molt diverses, tant col·lectives com individuals. Són menys que altres anys. I és que s'ha donat la circumstància que molts dels atletes estaven en estades de mobilitat quan tenien lloc els Campionats.

Llistat de medallistes de la UdL als Campionats de Catalunya 22-23:

OR (2 en categoria femenina i 5 en masculina):
Noemí Garcia Bagué (cros), equip d'handbol femení, Víctor Zubicoa (BTT mitja marató), Marc Romero (BTT marató), Unai Pérez Sánchez (cros), Lluís Mas Ruiz (taekwondo -87 quilos) i equip de futbol 11 masculí.

ARGENT (2 per a noies i 3 per a nois):
Belén Barés Joli (BTT mitja marató), Sandra Azorín Vilella i Paula Nogué Carré (pàdel), Xavier Balaguer Solsona (BTT marató), Josep Cladera Llompart (cros) i Paulino Martínez Fortuny (taekwondo +87 quilos).

BRONZE (3 en categoria femenina i  3 en masculina):
Marina Revert Llompart (escalada), equip de voleibol femení, equip de futbol 11 femení, Pol Serra Vila (escalada), Pol Ribes Tàpia (taekwondo +87 quilos), Carlos Tersa Miralles i Lluc Collell Bistué (vòlei platja).