La Universitat de Lleida se suma al Dia de l'orgull LGBTI+

Amb una taula redona sobre visibilitat lèsbica que tindrà lloc demà

28J_LGBTI
Avui se celebra el dia de l'orgull LGBTI+. FOTO: CANVA
Visibilitzar des del feminisme les experiències lèsbiques a partir del testimoni de destacades activistes, és l'objectiu de la taula redona Diàlegs sobre la visibilitat lèsbica que demà tindrà lloc a la UdL amb motiu del Dia de l'Orgull LGBTI+ que se celebra avui.

La taula s'emmarca en el Postgrau de Polítiques LGBTI a la Gestió Pública, primer a Catalunya sobre aquest àmbit que ofereixen la UdL, el Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat i l'Escola d'Administració Pública amb el suport de la Diputació de Lleida.

A més de la trentena de persones inscrites al postgrau, la taula està oberta al públic en general. Tindrà lloc a tres quarts de sis de la tarda, a la Sala de videoconferències del Centre de cultures i cooperació transfronterera de la UdL.

Hi participen les activistes: Maria Giralt Castells (presidenta de l'Associació Gender and LGBT Lab, i directora del Pride Social de Barcelona), Clara Palau Canals, (sotsdegana del Col·legi Professional de Delineants Projectistes, Tècnics Superiors en Projectes de Barcelona impulsora del col·lectiu LGBTI Ca l'Enredus), Verònica Lafont i Roca (vicepresidenta segona del Consell Nacional LGBTI de Catalunya i membre de l'Associació LGTBIA+) i Empar Pineda Erdozia (activista feminista per a la defensa de la diversitat sexual LGBTI).

Pineda, que serà l'única que intervindrà virtualment, va ser guardonada al 2008 amb la Creu Sant Jordi per la seua dedicació a favor dels drets de les dones.

La taula redona s'iniciarà amb la lectura de la Declaració institucional de la Generalitat de Catalunya 'Orgull de país' amb motiu del 28J-Dia Internacional per l'Alliberament LGBTI+.