La Xarxa Vives, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

El Consell General acorda fomentar aliances amb agents socials per avançar en el seu assoliment

Consell General  Xarxa Vives
Els rectors i rectores participants en la trobada / Foto: Xarxa Vives
La Xarxa Vives d'Universitats adoptarà mesures per avançar en l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que defineix l'Agenda 2030 de l'Assemblea General de Nacions Unides. En una reunió celebrada a Tortosa, els rectors i les rectores que integren el Consell General de la institució han acordat fomentar aliances amb els agents socials per a la consecució dels ODS i reforçar les estratègies de les universitats en la promoció i la difusió dels resultats.

Així mateix, la Xarxa Vives es compromet a incloure la perspectiva que defineixen els ODS de manera especial en aquelles accions de sensibilització, promoció i suport a les iniciatives de la comunitat universitària, amb particular atenció a l'estudiantat. Com informa el comunicat emès pel Consell General, aquestes actuacions es coordinaran des del Grup de Treball d'Universitats Saludables i Sostenibles de la institució i de la Comissió Permanent.

Així, les 22 universitats de Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Catalunya del Nord, Andorra i Sardenya reconeixen el paper rellevant que les institucions d'educació superior tenen en la formació de les noves generacions i en la construcció d'un món més sostenible, just i igualitari. A més, es comprometen a continuar treballant alineades amb els diferents ODS de l'Agenda 2030, en el marc del pla d'actuació anual de la Xarxa Vives, que s'ha aprovat conjuntament amb el pressupost per a l'any 2020.

Els acords adoptats s'han consensuat en el marc d'un debat estratègic, moderat per pel vicepresident primer de la Xarxa Vives, Jordi Montaña. Va comptar amb els rectors i les rectores de les universitats -entre aquests, el de la UdL, Jaume Puy-, i els membres de la Càtedra Lideratges i Governança Democràtica d'ESADE-Universitat Ramon Llull, Àngel Castiñeira i Ferran Curtó.

Text: Comunicació Xarxa Vives / Premsa UdL