La Xarxa Vives celebra el seu vintè aniversari

20anysxarxavives
Biscarri, entre els membres del Consell General / Foto: Robert Ruiz (UA)

La Xarxa Vives d'Universitats està d'aniversari, en motiu dels 20 anys des de la seua fundació. Dins dels actes programats, la Universitat de Lleida (UdL) col·labora en l'exposició Imatges Vives, una mostra del patrimoni artístic, científic i documental dels membres de la xarxa que romandrà oberta fins al 5 d'abril. La UdL hi aporta quatre obres: La sal contra la llum, d'Àngel Jové; Carrer major, fotografia de Xavier Goñi; Habitat ad libitum, de Maria Cemeli; i Paisatge submergit (tarda final), de Nora Ancarola. L'acte inaugural de la commemoració, que ha tingut lloc a Alacant, ha comptat amb el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Joan Biscarri.

Fundada el 28 d'octubre de 1994 a Morella, la Xarxa Vives aplega actualment 21 universitats de 4 Estats de l'arc mediterrani europeu: Andorra, Espanya, França i Itàlia. En el tret de sortida de la commemoració, el secretari d'Universitats i Recerca de la Generalitat, Antoni Castellà, ha destacat que "ara més que mai, la Xarxa Vives representa els interessos comuns de milers de persones que comparteixen una mateixa llengua en el marc de l'ensenyament superior". De la seua banda, el fins ara president de la Xarxa Vives i rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, ha destacat el caràcter pioner de la Xarxa en el treball interuniversitari.

Durant l'acte s'ha fet un reconeixement especials als representants de les universitats a la Xarxa durant les dues darreres dècades, que han rebut una insígnia de plata de la institució i una litografia d'edició limitada que reprodueix el cartell de l'aniversari, obra de l'artista alcoià Antoni Miró. Prèviament a l'acte inaugural, el Consell General de la Xarxa s'ha reunit en sessió ordinària per formalitzar el canvi de la presidència. El nou president és el rector de la Universitat de Perpinyà Via Domitia, Fabrice Lorente.