La comunitat universitària, contra la guerra a Ucraïna

Concentració de rebuig a tots els campus de Lleida i Igualada

noalaguerraUdL2022
Concentracions als campus. FOTOS: UdL
Unes 175 persones, membres de la comunitat universitària, s'han concentrat avui als campus de la UdL a Lleida i a Igualada, en rebuig a la guerra a Ucraïna, convocades per l'equip de direcció de la institució que ha emès el següent comunicat.

COMUNICAT SOBRE LA GUERRA A UCRAÏNA DE CONSELL DE DIRECCIÓ DE LA UdL

"Les darreres hores hem conegut que Rússia, amb l'ajut de Bielorrúsia, ha emprès un atac militar a gran escala contra Ucraïna. Condemnem fermament el recurs a l'agressió militar com a instrument per dirimir disputes territorials, que és contrari al Dret internacional i als drets humans, i manifestem la necessitat d'abordar i resoldre els problemes polítics des de la política i des de la democràcia i el respecte als pobles i les minories.

Ens solidaritzem amb el poble d'Ucraïna i, en particular, amb les persones i universitats d'aquests països amb qui la UdL es relaciona, sigui institucionalment o a través de contactes personals, i ens posem a disposició dels i les estudiants d'aquelles procedències que estan ara mateix a la nostra universitat, i que ho requereixin, en allò en què puguem ajudar-los en el pla acadèmic i també en el personal".

Cridem tota la comunitat universitària a manifestar el rebuig a la guerra".