La diada de primavera de Los Marracos aplega 450 castellers a la UdL

Hi han participat colles de les universitats de Barcelona, Politècnica, Pompeu Fabra i Girona

diadaprimavera
Inici de la diada castellera. FOTO: UdL
La XII diada de primavera de la colla castellera de la Universitat de Lleida (UdL), Los Marracos, va aplegar ahir a la tarda a la Plaça Víctor Siurana, 450 universitaris i universitàries castellers d'arreu de Catalunya, 140 de la UdL. En aquesta segona diada anual, la primera va tenir lloc el passat 22 de desembre, hi van participar quatre colles: Passerells del TecnoCampus Mataró-Maresme, adscrit a la Universitat Pompeu Fabra, amb camisa malva; Xoriguers de la Universitat de Girona; Llunàtics de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú, adscrita a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), amb camisa blau fosc; i Arreplegats de la Zona Universitària de Barcelona, on te campus la UPC i la Universitat de Barcelona.

La jornada ha començat amb un pilar de dol en record d'un excompany Marraco i els 3 pilars d'entrada dels amfitrions, als que han seguit els castells de les diferents colles. L'actuació més destacada ha anat a càrrec d'Arreplegats, els més nombrosos, que han descarregat el millor castell de la diada, un 4 de 8. Aquesta colla és la segona universitària més antiga, fundada al 1995. Vesteixen camisa verda pel color de la línia 3 de metro que té una estació a la Zona Universitària.

Per la seua part, Los Marracos, van tenir una bona jornada en descarregar un 2 de 6, un 4 de 7 i un 3 de 7. Creada ara fa 22 anys per un grup d'estudiants, la colla de la UdL va prendre el seu nom del drac emblemàtic de Lleida, Lo Marraco, i el color de la camisa, el gris, d'un altre element icònic de Lleida, la boira.

Pel que fa a la resta de colles, els Llunàtics, eren la colla més jove i menys nombrosa que va acudir a la diada 'marraca'. Al 2013 es van convertir en la vuitena colla castellera universitària, tot adoptant el nom amb el qual també es coneixen els habitants d'aquesta vila. Els Passerells van iniciar la seua actuació amb un 3 de 6, i una altra de les colles universitàries més veteranes, els Xoriguers, amb camisa blava, van descarregar, entre altres, un 3 de 7.

Los Marracos es van mostrar molts satisfets amb la diada el propòsit de la qual és socialitzar, conèixer estudiants d'altres campus, compartir caliu, però sobretot fer castells i aprendre sobre la seua cultura i tradició, expliquen. "Aquesta particularitat dona a l'esdeveniment una atmosfera especial, ja que cada casteller o castellera representa el talent emergent i la dedicació dels joves universitaris, així com la força, la coordinació i l'esperit de superació de la colla", afegeixen.