La divulgadora científica Marián García obre la 6a jornada de la Càtedra AgroBank

El 27 d'octubre, amb una conferència sobre l'etiquetatge dels aliments

BoticariaGarcia
La farmacèutica i nutricionista / Foto: @saenphotos
Què hem de saber per entendre bé les etiquetes dels aliments? Això és el que mirarà de respondre la divulgadora científica Marián García el proper dimecres, 27 d'octubre, a la Universitat de Lleida (UdL). La conferència de la mediàtica Boticaria García, amb més de 400.000 seguidors a Instagram, servirà per obrir la 6a jornada de la Càtedra AgroBank Qualitat i Innovació en el sector agroalimentari de la UdL. La trobada recupera enguany la presencialitat després que el 2020 es realitzés només per Internet a causa de la crisi sanitària.

Marián García és doctora en Farmàcia i graduada en Nutrició Humana i Dietètica i en Òptica i Optometria. És col·laboradora habitual en els programes de televisió Zapeando i La sexta noche (La Sexta), La hora de la 1 (TVE) i Òrbita Laika (La 2). També participa en espais radiofònics de RNE (De pe a pa) i Radio Marca, i té un consultori de salut al diari El Mundo. Defensora de la divulgació a través d'Internet, al 2020 va publicar amb la periodista Arantxa Castaño el llibre electrònic de descàrrega gratuïta 123 preguntes sobre coronavirus.

El ministeri de Consum li va concedir el premi especial de l'Agència de Seguretat Alimentària, en el marc dels guardons Estratègia NAOS 2019. El mateix any, Marián García va publicar el llibre El jamón de York no existe. La guía para comprar saludable y descubrir los secretos del supermercado (La Esfera de los libros), que ja va per la novena edició. Precisament, la temàtica d'aquesta obra és la que inspira la xerrada a la UdL, amb el títol En busca de la alimentación saludable: ¿Jeroglíficos o etiquetas? Claves para descifrar los misterios del etiquetado de los alimentos.

Després d'abordar el Plat d'Harvard com a pauta per a una alimentació saludable i desmuntar algun dels mites més comuns sobre alimentació, Marián García oferirà les claus per a saber analitzar les etiquetes dels envasaments més habituals en el supermercat (lactis, llegums, carnis, pa, etc.). L'objectiu, diu, és "aprendre a prendre millors decisions ja que la bona alimentació comença en el carro de la compra".

La 6a jornada de la Càtedra AgroBank de la UdL tindrà lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, a Cappont. En el decurs de la mateixa, el director d'AgroBank, Carlos Seara, i el director de la Càtedra, Antonio J. Ramos, lliuraran el 5è Premi a la millor tesi doctoral, que reconeix la recerca realitzada en els àmbits de l'agricultura, la ramaderia o l'alimentació.

MÉS INFORMACIÓ:

Programa de la 6a Jornada de la Càtedra AgroBank