La fruita de l'ETSEA, per a famílies necessitades de Lleida

donacioetsea
Narciso Pastor amb un dels sacerdots de La Mercè, Joaquín Pina, al camp de pràctiques. FOTO: ETSEA

Prop de 350 quilos de nectarina i 1.200 de poma, procedents dels camps de pràctiques de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida aniran a parar a la parròquia de La Mercè de Lleida per ser repartits a les persones amb greus dificultats econòmiques que hi acudeixen setmanalment per rebre aliments.

Segons ha explicat el director de l'ETSEA, Narciso Pastor, la collita d'enguany ha estat molt bona -d'uns 7.000 quilos-, per tant, la fruita que no s'ha d'utilitzar pels assajos de recerca o per a les pràctiques de l'alumnat, "hem decidit destinar-la a aquest ús solidari". "Després d'assessorar-nos on podíem oferir aquest excedent, ens vam posar en contacte amb els responsables de La Mercè per tancar la donació que, esperem, puguem repetir el proper any", afegeix Pastor.

Els camps de pràctiques de l'ETSEA ocupen una superfície d'uns 5.000 metres quadrats, la major part ocupada per pomers i presseguers. També hi trobem nectariners, pereres, pruneres, ametllers, codonyers, un avellaner i vinya.

Voluntaris de La Mercè van desplaçar-se a l'escola la setmana passada per recollir les nectarines i aquesta van a buscar les pomes en dos o tres tongades. La fruita es distribueix els divendres entre les 150 famílies amb greus necessitats que tenen documentades a la parròquia, segons ha explicat el seu rector, Joaquín Millán.