La 'gamificació' digital i les tecnologies immersives, a les 10es Jornades de Turisme

La trobada aplega unes 200 persones entre alumnat, professorat i professionals

jornades turisme
Un moment de la inauguració / Foto: UdL
Unes 200 persones han participat a les 10es Jornades de Turisme de la UdL: Noves tecnologies aplicades al turisme de la Universitat de Lleida (UdL), que han tingut lloc a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, a Cappont. Sobre la taula, temes com ara les tecnologies immersives, el treballador augmentat o la gamificació digital de productes turístics.

"La suma de joc i tecnologia ens permet despertar emocions als visitants i crear una vinculació entre ells i la destinació", ha explicat el director de Gymkana Digital Turística, Ramon Martín. D'aquesta manera, els jocs interactius poden ser una opció per ajudar a desestacionalitzar el turisme.

El catedràtic d'Organització d'Empreses de la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria, Jacques Bulchand-Gidumal, ha abordat el metavers, l'entorn virtual on les persones interaccionen socialment i econòmicament, i la figura del treballador augmentat, que utilitza equipaments de realitat virtual. Bulchand-Giduma ha assegurat que l'automatització i robotització de les feines provocarà la destrucció de llocs de treball turístics.Mentre, la professora de la Universitat Juan Carlos I de Madrid, Cristina Figueroa, ha afirmat que la bretxa de gènere persisteix al sector turístic.
MÉS INFORMACIÓ: