La gestió econòmica de l'aigua a Espanya tanca la Setmana de la Ciència

gestioaigua
FOTO: M. Peinado

Quin és el paper que juguen els factors d’oferta (recursos, impacte del canvi climàtic) i demanda (usos agrícoles i urbans) en la gestió dels recursos hídrics o i la seua gestió en situacions d'escassetat i sequeres, seran alguns dels aspectes que Alberto Garrido (director del Centre d'estudis i investigació per a la gestió de riscos agraris i mediambientals de la Universitat Politècnica de Madrid) abordarà en la conferència que clourà la Setmana de la Ciència a la Universitat de Lleida.

Amb el títol Aspectes econòmics en la gestió de l'aigua: el capítol que mai s'acaba d'escriure en la política de l'aigua a Espanya, aquest catedràtic d'Economia i Ciències Socials Agràries, també analitzarà el nou Pla per salvaguardar els recursos hídrics d'Europa, publicat al 2012, que ha reorientat l'enforcament de la Directiva Marc de l'Aigua. Sota aquesta perspectiva Garrido, revisarà els instruments econòmics susceptibles d'aplicació a Europa, tot incidint en les singularitats de l'Estat espanyol i les comunitats autònomes amb competències pròpies en aquest àmbit.

Durant la xerrada, que tindrà lloc a la Sala d'actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL, demà dijous, a les 12 del migdia, Alberto Garrido també abordarà els aspectes clau de la gestió de l'aigua per als propers anys.

La 18ena Setmana de la Ciència, que ha organitzat més de 300 activitats de divulgació del coneixement científic i tecnològic arreu de Catalunya, es va iniciar a la UdL el passat mes de novembre amb la realització de sis tallers sobre robòtica, genòmica i estadística, entre d'altres, on hi van participar uns 500 alumnes d'infantil, primària, secundària, batxillerat i formació professional.