La joventut en temps de pandèmia, en una jornada virtual

Salut, emocions i oci nocturn seran alguns dels temes que s'abordaran

CC BY-NC 2.0Charles Tibble
La joventut durant la pandèmia serà l'eix de la jornada. FOTO: Charles Tibble (CC BY-NC 2.0)
Com està vivint la gent jove la pandèmia de la COVID-19 és l'eix de la jornada La joventut en temps de confinament que tindrà lloc demà la tarda en línia i que ha estat organitzada per la Càtedra de desenvolupament d'organitzacions i territoris saludables (DOTS) de la Universitat de Lleida i el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Oberta a tothom que vulgui participar-hi, la trobada virtual s'ha estructurat en dos taules redones. Una, sobre la responsabilitat i el compromís social del jovent durant el confinament, i l'altra, de la joventut en el desconfinament.

En la primera hi participaran David Serey (professor a la Universitat d'Atacama-Xile), Mireia Bolíbar (professora de la UdL) i Marta Escolà (responsable de l'Àrea de prevenció i intervenció en addiccions de l'Ajuntament de Lleida) que parlaran cas de Xile, així com de la salut del jovent durant el confinament, de les seues condicions de vida i ocupacions. A la taula també hi serà Alex Olondriz (estudiant del grau d'Educació primària dual de la UdL) que reflexionarà sobre les sensacions viscudes com a jove.

En el segon blog, hi tornaran a ser Serey i Bolíbar i s'hi incorporarà Melani Cassarino (tècnica de salut a creu Roja) que parlarà de la sensibilització sobre la COVID-19 en l'oci nocturn a joves. Olondriz també hi participarà per explicar què passa a les trobades amb amigues i amics.

Després de les taules s'obrirà un debat que serà clos per la directora de la Càtedra DOTS, Isabel del Arco. La jornada la joventut en temps de confinament és una activitat prèvia del què a l'abril serà el I Congrés Internacional DOTS a l’Àgora: "La salut dels joves d’avui, el benestar del futur".

MÉS INFORMACIÓ: