La lleidatana Ares Llop guanya el 6è Premi Internacional Joan Solà

Amb un treball sobre sintaxi a l'àrea pirinenca que es lliurarà a l’octubre

Ares Llop
Llop és doctora en lingüística

La professora lleidatana Ares Llop Naya ha estat la guanyadora del sisè Premi Internacional de recerca en Filologia Catalana Joan Solà, que promouen el departament de Filologia Catalana i Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) i l'Ajuntament de Bell-lloc d'Urgell, per un estudi sobre sintaxi a l'àrea pirinenca.  El guardó, que es lliura cada dos anys, està dotat amb 10.000 euros, a més de la publicació de l'obra guanyadora a càrrec d'Edicions de la UdL.  L'edició d’enguany coincideix amb el desè aniversari del traspàs de l'homenatjat.

En aquesta convocatòria dedicada a l’estudi de la sintaxi, el jurat ha escollit per unanimitat el treball de Llop, titulat Perspectives diacròniques en la variació microsintàctica sincrònica. Reanàlisis i cicles en els sistemes negatius del català i d’altres varietats del contínuum romànic pirinenc. "Hauria estat del gust i interès del professor Solà per l'enfocament dialectal, diacrònic i sincrònic a una classe de mots que ell també havia estudiat, els negatius", destaca el secretari de la Comissió Permanent del Premi Joan Solà i professor de la UdL Joan Julià-Muné.

L'estudi premiat "és el resultat d'una recerca original i inèdita que fa una contribució important a l’estudi sincrònic i diacrònic de la negació en català, amb una especial atenció a la variació geogràfica en un espai d'especial interès",  explica Julià-Muné. Gràcies a "la quantitat i la varietat del material obtingut per a fer l'estudi, de difícil accés, obre perspectives de recerca molt interessants per a futurs treballs", afegeix.

Ares Llop és doctora en lingüística per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i professora de català com a primera llengua i llengua estrangera. Actualment és docent a la facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona (UB). La seua tesi doctoral ja es va centrar en el contínuum romànic pirinenc.

El jurat, a banda de Joan Julià-Muné, estava format per Maria Josep Cuenca (Universitat de València), Ramon Sistac (UdL), Núria Alturo (UB), Maria Teresa Espinal (UAB) i Aina Maria Torrent (Technische Hochschule Köln, Alemanya). Els organitzadors tenen previst lliurar el premi el proper 2 d’octubre en un acte que comptarà amb una conferència de la periodista Mònica Terribas.