La recerca, punt fort de la UdL segons el Ranking CYD 2023

La captació de fons externs i les publicacions, entre els ítems millor valorats

recerca Quimica_JVPou
Un laboratori de l'ETSEAFIV / Foto: Jordi V. Pou (*)

(*) Aquesta imatge, que ha d'anar signada correctament, només pot ser utilitzada per il·lustrar aquesta informació. No pot ser arxivada, ni reutilitzar-se per a qualsevol altra informació

La Universitat de Lleida (UdL) arriba al màxim nivell en 11 dels 36 ítems analitzats pel Ranking CYD 2023 que elabora la Fundación CYD (Conocimiento y Desarrollo). Destaca l'àmbit de recerca, amb 6 indicadors d'alt rendiment d'un total de 8. Això situaria la UdL com la setena millor de l'Estat espanyol quant a investigació, empatada amb 5 més, i la quarta de Catalunya, al mateix nivell que la Universitat de Girona (UdG) i la Rovira i Virgili (URV) de Tarragona. Aquest àmbit el lideraria la Universitat de València-Estudi General.

Pel que fa a recerca destaquen els fons externs captats per a recerca, les publicacions per professor, les publicacions altament citades, les publicacions en accés obert, els post-doctorats i els trams de recerca. Amb rendiment intermedi se situen els fons externs liquidats i l'impacte normalitzat de les publicacions. Cap indicador es troba en un nivell baix, segons aquest estudi.

Els responsables del rànquing CYD també destaquen la contribució de la Universitat de Lleida al desenvolupament regional. En aquest àmbit hi ha 4 indicadors i la UdL n'obté 2 d'alt rendiment: publicacions amb entitats i empreses de la regió. Això la situaria en la vuitena posició estatal, empatada amb 22 universitats més, i la cinquena de Catalunya, amb URV, UIC, UPF i URL.

Els altres indicadors de major rendiment relatiu de la UdL, a banda dels de recerca i desenvolupament, són la taxa de graduació normativa, en l'apartat de docència; les publicacions amb empreses, en transferència del coneixement; i les titulacions de màster en idioma estranger, a internacionalització. La resta d'ítems en el còmput global de la UdL són 19 de rendiment intermedi i 6 de menor rendiment relatiu.

Aquesta desena edició del rànquing ha analitzat un total de 80 universitats espanyoles, 29 àmbits de coneixement i 3.266 titulacions. L'àmbit nou que s'ha incorporat és el de Periodisme i Comunicació, amb 34 universitats. La UdL obté 8 indicadors d'alt rendiment, 9 intermedis, 12 baixos i 6 sense dades. L'nforma CYD també ha renovat les classificacions de Dret, amb 12 indicadors d'alt rendiment, i Administració i Direcció d'Empreses (ADE), amb 14. En ADE destaca l'apartat de recerca, amb 6 de 8 ítems al màxim nivell.

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) continua encapçalant la classificació general, com ho va fer al 2022,  seguida de la Universitat de Navarra i la Carlos III de Madrid.

MÉS INFORMACIÓ:

Resultats del rànquing CYD 2023