Laboratori de la UdL per ajudar en les recerques sobre la COVID-19

Els serveis cientificotècnics cedeixen una sala de confinament única a la demarcació

SCT-CC
Investigador treballant a la campana de contenció de mostres biològiques / Foto: Iván Hidalgo SCT-CC UdL

La Universitat de Lleida (UdL), a través dels seus Serveis cientificotècnics (SCT), ha cedit temporalment per a investigacions clíniques la seua sala de confinament amb pressió negativa, que gestiona pel Servei de Cultius Cel·lulars (SCT-CC). Ubicada a l'edifici de Biomedicina de la UdL, al campus de Ciències de la Salut, s'obrirà durant aquest mes de maig.

L'espai ha estat habilitat per donar resposta a la necessitat de diversos grups de recerca de la UdL, l'IRBLleida i l'Institut Català de la Salut que investiguen amb mostres de pacients que poden ser positius per SARS-Cov-2, que provoca la malaltia COVID-19.

L'espai "ofereix les màximes garanties per evitar riscos sobre la salut de la població", explica el director dels serveis cientificotècnics de la UdL, el professor Antonio Ramos. "Infraestructures d’aquestes característiques són escasses al país i concretament, a tota l’àrea de Lleida és única", afegeix Ramos.

L'SCT-CC ha adaptat els protocols de treball al que fixa l'Organització Mundial de la Salut (OMS) en aquests casos.  L'equipament és el necessari que determina aquest organisme internacional per a la manipulació d'aquestes mostres. Addicionalment, aquesta sala compta amb cabines de contenció biològiques, incubadors de cultius, centrífuga antiaerosols i bany termostàtic.