L'alumnat de la UdL, solidari amb la Marató

EstudiantessolidariesUdL
Una de les parades informatives de la passada edició. FOTO: Consell de l'Estudiantat UdL

Més d'un centenar d'alumnes de tots els campus de la Universitat de Lleida comencen a partir d'avui les activitats que organitza el Consell de l'Estudiantat en suport a La Marató de TV3, dedicada enguany a la diabetis i l'obesitat.

Aquest és el tercer any que l'estudiantat de la UdL hi col·labora, no només per conscienciar la població sobre aquestes malalties i la importància d'investigar-les, sinó també per contribuir a la recaptació de fons. Fa dos anys es van aconseguir 6.000 euros, mentre que l'any passat van ser 4.000. Els organitzadors esperen poder arribar almenys a aquesta xifra, expliquen.

Avui es fa una xerrada a l'Auditori del campus de Cappont sobre diabetis i obesitat a càrrec de Lluís Baró, estudiant de 6è de Medicina de la UdL, mentre que a tots els campus (Rectorat, Salut, Agrònoms i Cappont), durant tota la setmana, es vendran entrepans i croissants a l'hora d'esmorzar.

Per a dimecres 2, a les set la tarda, està previst un concert acústic del conjunt universitari Koers, en un dels claustres del Rectorat, a més d'una actuació de Los Marracos (la colla castellera de la UdL), i els Bastoners. I dijous 3, una conferència a l'Aula Magna del Campus de Ciències de la Salut que impartirà una nutricionista.

Una altra de les activitats previstes, novetat d'enguany, és l'aeròbic amb bicicleta (spinning) al gimnàs del Sicoris. Per una aportació voluntària, es faran classes d'aquest esport obertes al no socis.

A més, el Consell de l'Estudiantat ha previst dur a terme activitats divulgatives en escoles, monòlegs, i sortejos de sopars, sessions de spa o material d'oficina.

A banda del programa cultural i lúdic, el Consell de l'Estudiantat ha muntat punts informatius repartits per la ciutat per sensibilitzar i recaptar fons per la Marató a la Plaça Ricard Vinyes, la Rambla Ferran, la Plaça Paeria, la Plaça Pau Casals, i els carrers Pi Margall i Alfred Perenya.

L'edifici del Rectorat serà diumenge, 13 de desembre, una de les quatre seus telefòniques distribuïdes pel territori català on els voluntaris atendran les trucades que vulguin fer donacions a La Marató..