L'art urbà arriba de la ma del PotFest a la Universitat de Lleida

Mural de Dadospuntocero a l'EPS i de Sabotaje Al Montaje al Polivalent II

muraleps
Mural de Dadospuntocero a l'EPS. FOTO: EPS
Ecologisme i feminisme, són el leitmotiv dels dos murals que des d'ahir llueixen acabats en dos edificis del campus de la Universitat de Lleida (UdL) ubicat a Cappont. El primer, al mur de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la zona enjardinada interior del campus, és una reivindicació dels valors de l'ecologia enfront el consumisme, obra de l'artista lleonès, David Esteban Hernández, conegut professionalment com a Dadospuntocero.

Hi descobrim un mussol en una branca, però no pas un mussol qualsevol, aquest no és de plomes sinó d'envasos de cartró. L'artista, que abans pintar-lo al al mur l'havia construït en maqueta, vol fer-nos reflexionar sobre les conseqüències en la natura d'un consumisme i una contaminació sense fre. 'Dadospuntocero', guanyador en un parell d'ocasions del 'Millor mural del món' segons Street Art Cities, ha centrat algunes de les seues obres en la defensa del medi ambient.

D'altra banda, el muralista canari Matías Mata, Sabotaje Al Montaje, és l'autor del segon mural del campus. Situat a la façana de l'edifici Polivalent II, al carrer Pere Cabrera, mostra una estudiant llegint obres d'autores feministes. S'hi poden veure apilats un llibre de l'escriptora australiana Germaine Greer -considerada una de les feministes més importants del segle XX- l'estatunidenca, Naomi Wolf, i de l'autora, entre d'altres, de Les ones, l'anglesa, Virgina Woolf.

Les obres d'aquest artista, accèssit al I Concurs internacional d'arts urbanes Artap festival Paris & Berlín el 2010,  se centren en donar visibilitat a problemes socials i mediambientals on el color és el protagonista. Ho fa d'una manera transgressora, ja sigui des de l'art abstracte o el figuratiu, com és el cas del mural a l'edifici Polivalent II.

Les obres de la UdL són dos de  les materialitzades per representants de l'street art de renom internacional, gràcies a la tercera edició del Festival d'art urbà de Lleida PostFest, que enguany ha tingut com a escenari el barri de Cappont. En diferents indrets d'aquest barri al marge esquerre del riu Segre, hi trobarem el mural de l'artista de Vitòria, Amaia Arazola, a la façana del col·legi Frederic Godàs; el de la muralista francesa 'Vinie' al carrer Doctor Zamemmenhoff, número 6; i el del vigatà, Oriol Arumí, a l'Avinguda President Josep Tarradellas, 30, a més d'un mural col·laboratiu realitzat pel Plenari dels infants i adolescents sota el guiatge dels artistes socials Llukutter i Foxy, situat a la canalització del riu Segre, a l'alçada de la Passarel·la del Liceu Escolar.

La primera edició del festival Postfest, ara fa dos anys, va tenir lloc al Centre històric de Lleida, amb murals de Malakkai, Lidia Cao, Llukutter, Elisa Capdevila, Belin, i la següent a La Bordeta, amb obres d'Albert Bonet, Miss Birdy, Carlos Callizo, Galleta Maria i Case Maclain.

Mural al Polivalent II / Foto: FB Sabotaje Al Montaje