El folk de Lauzeta obre el cicle 'Música a la UdL'

La programació es tanca al maig amb un concert a càrrec d'alumnat universitari

lauzeta
El duet lleidatà Lauzeta. FOTO: Martí Beltrán
El duet de folk lleidatà Lauzeta, format per Nuria García (violí i veu) i Joan Baró (guitarra i veu), serà l'encarregat d'obrir la nova programació musical d'aquest curs acadèmic a la Universitat de Lleida: 'Música a la UdL' que renova les fins ara Temporades musicals. Serà dijous 9 de novembre, a les vuit del vespre, al Saló Víctor Siurana, amb un concert que ens proposa un viatge per les tradicions i una festa com les que es feien abans: violí, guitarra, dues veus i molta música. Amb un repertori variat que inclou sobretot cançons catalanes i irlandeses, majoritàriament amb lletra en català, com ara El testament d'Amèlia, El conte medieval, o L'U d'Aielo.

El següent concert arribarà el 15 de desembre de la ma de Rumbesia, amb l'espectacle Guernica. Jose Panzano (guitarra i veu), Jordi Esteve (percussió i veu), Joan Sardans (violí i veu) i Ignacio Sabadell (baix elèctric) presenten un recital de poesia i música sobre el bombardeig de Guernika, el 26 d'abril de 1937, i el quadre de Picasso que ha esdevingut una icona mundial contra la guerra i el feixisme.

Love Songs (Cançons d'amor), és el títol del tercer concert de 'Música a la UdL'. Conxa Boyero (violí), Eduard Boleda (viola), Ònia Tomàs (violoncel) i Eduard Espinet (piano), components del grup de cambra Pop Piano Quartet, oferiran un repertori amb temes pop d'èxit internacional, l'1 de febrer a la Sala d'actes del Rectorat.

Els seguiran en la programació musical, el Quartet Prysma, integrat per músics titulars de l’Orquestra Julià Carbonell de les Terres de Lleida. Xesco Grau (flauta), Joan Sancho (violí), Eduard Boleda (viola) i Marta Llona (violoncel), acompanyats de la soprano lleidatana, Iolanda Dolcet, ens presentaran Postals americanes, sabors d'Àfrica, d’Europa i d'antigues civilitzacions en un passeig per la música d'autors americans de diferents països i períodes del segle XX.

Els concerts de la primavera s'enceten el 12 d'abril amb Krregades de Romanços. Aquest trio creat al 2010 i format per Raquel García, Montserrat Canela i Montse Nicuesa, ens oferirà el concert KR 3.0: de l’oblit a l’escenari. Romanços a capella acompanyats amb alguns instruments de percussió, en un recorregut pel patrimoni musical de Ponent.

'Música a la UdL' es tancarà el 23 de maig amb un concert organitzat conjuntament amb la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social i el Consell de l'Estudiantat. Roda de cantautors anirà a càrrec d'alumnat de la UdL i tindrà lloc a l'aire lliure, a la part enjardinada del campus ubicat a Cappont, davant l'entrada d'aquest centre. Totes les actuacions d'aquest cicle són gratuïtes.

El vicerector de Cultura i extensió universitària, Joan Busqueta, ha destacat l'inici d'aquesta nova proposta musical que "sense oblidar la tradició de concerts de música clàssica s'obre una mica més a altres gèneres i, sobretot, a la participació de l'estudiantat, tot desitjant que, cada vegada més, aquesta particpació sigui el més àmplia possible".