L'envelliment de les plantilles, un dels principals reptes per a la investigació

Primera reunió del grup Horitzó, amb la professora de l'ETSEA Teresa Capell

reunió Horitzó Capell
Capell, durant la trobada / Foto: Departament de Recerca i Universitats
El dèficit d'efectius per l'envelliment de les plantilles de personal docent i investigador, la dificultat dels joves per iniciar i consolidar una carrera científica i la complicada conciliació familiar i laboral, que afecta sobretot al talent femení, són els principals aspectes a millorar en l'àmbit de la investigació.

Així ho assenyala l'informe L'estat de la ciència a Catalunya, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), que s'ha fet públic coincidint amb la primera reunió del Grup Horitzó. Aquest grup d'experts assessora la Generalitat sobre el disseny de les polítiques d'R+D+I i en ell participa la catedràtica laboral de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) Teresa Capell.

Entre els punts forts del sistema de recerca català, el document destaca el seu dinamisme, tant pel que fa a la publicació científica com a la gestió de projectes de recerca i la formació de personal investigador, i la capacitat de captació de fons competitius espanyols i europeus.

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, ha destacat que "els reptes que té la ciència d'aquest país no podien esperar gaire més. I per això vam crear el Grup Horitzó, l'avantsala del Consell de Recerca i la Innovació de Catalunya (CORICAT) que preveu la futura Llei de la Ciència catalana  (LCC), pendent d'aprovació després de l'estiu".

En futures reunions de l'ens assessor de l'Executiu català en matèria de polítiques científiques i innovació, els membres del grup avançaran en la definició de les línies estratègiques prioritàries en R+D+I i en la redacció d'un document de conclusions amb mesures a contemplar en el marc del desplegament de la futura LCC.

Text: Comunicació Recerca i Universitats / Premsa UdL

MÉS INFORMACIÓ:

El Grup Horitzó d'assessorament al Govern sobre estratègies d'R+D+I es reuneix per primer cop (NOTA DE LA GENERALITAT)