Les Aules d'Extensió Universitària apleguen 6.500 persones

La matrícula es quadruplica en la darrera dècada

conveni aules2
Foto de família a la Sala d'Actes / Foto: UdL
Més de 6.500 persones gaudeixen aquest curs 2023-2024 de la formació que ofereixen les Aules d'Extensió Universitària amb les que col·labora la Universitat de Lleida (UdL). En la darrera dècada, les seus s'han multiplicat per tres i la matrícula s'ha quadruplicat. Amb la darrera incorporació de cinc noves aules a Bell-lloc, Torrefarrera, Miralcamp, Castellserà i Bellvís-Els Arcs, ja són 30 els espais adreçats a la formació al llarg de la vida al conjunt de la província. Fa 10 anys eren 9 seus i uns 1.500 alumnes.

Aquesta iniciativa neix de l'Agrupació d'Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Catalunya (AFOPA). La UdL hi col·labora des dels anys 80 del segle passat oferint tutela acadèmica. Història, art, música, geologia, salut, economia, literatura, psicologia o astronomia són alguns dels temes que es tracten en xerrades d'octubre a juny.

El rector de la UdL, Jaume Puy, ha signat avui la renovació dels convenis de col·laboració amb totes les aules d'extensió universitària. Puy ha destacat que són "eines d'enllaç entre la UdL i el territori, un pont entre el coneixement i la vida real". En aquest sentit, el rector ha afirmat que són "no només una extensió de les fronteres del nostre campus, sinó una extensió dels nostres valors, el nostre compromís amb l'educació i el benestar de la comunitat que ens envolta".

Els acords, amb una vigència de quatre anys i renovables per un altre període de la mateixa durada, estableixen el "marc institucional per a la realització de programes per a la difusió i el desenvolupament cultural i científic, i per a l'intercanvi d'informació i formació".

Després de la signatura, el rector i el president del Consell Social, Delfí Robinat, han presidit un acte en el qual la professora de la Universitat Jaume I de Castelló Pilar Escuder Mollón ha pronunciat una conferència titulada Al nostre territori volem: qualitat de vida i educació permanent.

La UdL col·labora amb les aules de Lleida, Tàrrega, Canceller Dou de Cervera, Guiu Clara de Mollerussa, les Garrigues (Les Borges Blanques), Pallars Sobirà (Esterri d’Àneu), Ribagorça (El Pont de Suert), Tremp, Aran (Vielha), Anoia, Agramunt, Els Alamús, Alcarràs, Almacelles, Almenar, Baix Segre (Soses), Bell-lloc, Bellpuig, Bellvís, Castellserà, Garrigues Altes (La Granadella), Guissona, Linyola, Miralcamp, El Palau d’Anglesola, Rosselló, Sant Guim de Freixenet, Sidamon, Torrefarrera i Vilanova de Bellpuig.