Les ciències socials, les més valorades al rànquing THE by subject 2022

Entre les posicions 301-400 del món, a l'igual que Educació

geografia
La geografia és una de les disciplines que inclou / Foto: UdL
Els estudis de ciències socials i d'educació són els millor valorats de la Universitat de Lleida (UdL) al darrer rànquing per àmbits elaborat per Times Higher Education (THE World University Rankings by subject 2022). Tots dos se situen entre les posicions 301-400 del món, segons aquest llistat. A Social Science - que inclou Comunicació, Geografia, Ciències Polítiques i Sociologia -la UdL ha pujat de grup, entre 870 universitats analitzades, amb una nota de 32,2-35,7. Mentre, a Education, on la UdL hi va aparèixer per primer cop l'any passat, es manté a la mateixa franja, entre un total de 597 institucions valorades, amb una puntuació de 28,6-33,6.

En Ciències Socials, la Universitat de Lleida es troba al cinquè grup estatal, amb 4 universitats més. Entre els aspectes millor valorats, les citacions d'articles científics (76,8) -que mostren la influència de la recerca-, els ingressos del sector privat (industry income), amb un 37,3, i la visió internacional (international outlook), amb un 25,5. A nivell espanyol i català, lidera aquest llistat la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), amb una valoració global de 48,6-53,3; i a nivell internacional, la Universitat d'Oxford (Regne Unit), amb un 92.

Quant a Educació, la UdL està al quart grup de l'Estat espanyol, que encapçala la UAB, amb 11 universitats més, i el tercer de Catalunya, darrere la Universitat de Barcelona (UB). Els ítems amb millor puntuació són els mateixos que a Ciències Socials: citacions (56,8), ingressos privats (42) i visió internacional (31,4). A nivell mundial, el número 1 d'aquest rànquing és per a la Universitat d'Stanford (Estats Units), amb 93,7 punts.

A banda de Ciències Socials i Educació, la Universitat de Lleida també apareix als llistats d'Arts i Humanitats (Arts and humanities), entre els llocs 401-500 del món de 606 institucions i una puntuació de 18,6-22,8; Enginyeria (Engineering) -que inclou mecànica, electrònica, civil, química i aeroespacial- es troba a la forquilla dels 501-600 millors del món, entre 1.188 universitats, amb 29,9-32,9; Ciències de la vida (Life science) - que inclou Agrònoms, Forestals i Veterinària-, a la mateixa franja dels 501-600 de 926 institucions analitzades, obté una nota de 28,5-33,5; i Ciències de la Salut (Clinical and health), se situa al bloc 601+ de 925, amb 17,3-28,3. La UdL manté posicions a Arts i Humanitats i Ciències de la Salut, mentre baixen Enginyeria i Ciències de la vida.

El Rànquing THE ha analitzat un total d'onze àmbits. La resta d'àrees analitzades són Dret (Law), amb 257 universitats; Empresarials i Econòmiques (Business and Economics), amb 795 institucions; Informàtica (Computer science), amb 891; Física (Physical sciences), amb 1,227 i Psicologia (Psychology), amb 568.

MÉS INFORMACIÓ:

THE World University Rankings by subject 2022