Les noies s'enduen tots els premis del concurs 'Me'n contes un de ciència'

En aquesta edició s'hi han presentat 38 relats en català, 22 en castellà i 17 en occità

Foto lliurament de premis
Un moment del lliurament virtual de premis. FOTO: ICE-UdL
Un total d'onze nenes i noies (cinc de primària i sis de secundària) de nou centres educatius de les comarques de Lleida i de l'Anoia, han recollit avui virtualment els premis del IX Concurs de relats breus 'Me’n contes un de ciència?'. El certamen, que organitza l'Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat de Lleida (UdL) en el marc de les activitats de la 27a Setmana de la Ciència, té com a objectiu fer palesa la importància de l'ús de l'expressió escrita en totes les àrees del currículum -especialment en les de l’àmbit científic- i visibilitzar les dones en el camp de la ciència.

En aquest edició hi optaven 77 relats (38 en català, 22 en castellà i 17 en occità) d'un total de 17 escoles i instituts (16 centres de les comarques de Lleida i 1 de l'Anoia). Les temàtiques proposades per a l'alumnat de primària han estat el trinomi fantàstic sobre la innovació i el coneixement local -amb els mots claus ciència bàsica, necessitat i coneixement- i el trinomi fantàstic sobre el desenvolupament sostenible -amb les paraules clau: investigació, ecologia i Luisa F. Cabeza Fabra (responsable del Grup de Recerca en Energia i Intel·ligència Artificial de la UdL). Pel que fa a l'alumnat de secundària, la temàtica era lliure, només calia que en el relat hi aparegués alguns dels temes d'enguany de la Setmana de la Ciència: la innovació i el coneixement local com a motor de creixement, l’Any Internacional de les Ciències Bàsiques per al desenvolupament sostenible, el centenari del naixement del primatòleg, Jordi Sabater Pi, i els cent anys del naixement de la microbiòloga nord-americana, Esther Lederberg.

Les guanyadores han estat:

-1r premi català primària:  Clàudia Viladrich Cirés (5è - Col·legi Episcopal, Lleida): Quanta raó tenia l'àvia.
-2n premi català primària: Àneu Herrera Rosinach (6è - Escola Manuel Ortiz i Castelló, Juneda): Aaahhh! Què tot em mira.
-1r premi català secundària: Aina Soler Coll (4t ESO - Institut Terres de Ponent, Mollerussa): Una (de les tantes) lluites pel reconeixement
-2n premi català secundària: Maria Cardenas Cortés (4t ESO - FEDAC, Lleida): Com batega el teu cor?

-1r premi castellà primària: Jade Rincón Mora (6è -Escòla Estudi Alejandro Casona, Les): El molino del viento
-2n premi castellà primària: DESERT
-1r premi castellà secundària:  Anna Pons Rodríguez (4t ESO - Institut Manuel de Pedrolo, Tàrrega): El diario de una guerra
-2n premi castellà secundària: Leyre Acosta Morales (3r ESO - Institut Vallbona d'Anoia, Vallbona d'Anoia): Todo por Arrow

-1r premi occità primària: Mara Carrera Sánchez (6è - Escòla Estudi Alejandro Casona, Les): Un pòble solar
-2n premi aranès primària: Chloé Rama Boudet (6è - Escòla Garona, Vielha): Eth diari ecologic de Luisa
-1r premi aranès secundària: Esther Grosso Mouzo (3r ESO - INS Aran, Vielha): Ua vida mielhor
-2n premi aranès secundària:  Maria Lorente Cruzado (3r ESO - INS Aran, Vielha): Estimat diari

Les guanyadores del primer premi se'n duen un val de regal de 100 euros per a bescanviar a la botiga de la UdL, mentre que les del segon, el val és de 50 euros. El jurat ha estat integrat per Luisa F. Cabeza Fabra, Jordi Suïls (professor de Filologia catalana UdL), Eduard Roure (professor de llengua i literatura catalana de secundària), Neus Vila (exprofessora de Filologia castellana UdL), Daniel Villalba (professor de Ciència animal UdL) i Meritxell Morera (mestra de primària).

MÉS INFORMACIÓ:

Relats guanyadors