Les noies s'imposen a l'Olimpíada de Biologia a Lleida

La final catalana tindrà lloc aquest dimecres a Barcelona

olimpiada biologia
Les dos primeres classificades / Foto: Marina Laplana - UdL
Carla Aloy Pubill, alumna de l'Institut Samuel Gili i Gaya, representarà a Lleida en la final de la 14a Olimpíada de Biologia de Catalunya que tindrà lloc aquest dimecres, 7 de febrer, a Barcelona. Aloy va obtenir la millor classificació a la fase local celebrada aquest dissabte a la Universitat de Lleida (UdL) en què van participar una trentena d'estudiants de segon de Batxillerat de 8 centres educatius de les comarques de Ponent. El segon millor resultat va ser per a Paula Pijuan Buño, de l'Institut Guindàvols; i el tercer, per Jordi Ramírez Rodríguez, del mateix centre. A banda de la participació en la final catalana, Aloy podrà gaudir de matrícula gratuïta a primer curs de grau si opta per estudiar a la UdL.

A la final catalana prendran part un total de 20 finalistes arribats des de Lleida, Barcelona, Tarragona, Girona i Vic. L'acte del lliurament dels premis se celebrarà presencialment el dia 23 de febrer a l'Institut d'Estudis Catalans i es transmetrà en directe. Els tres millors de Catalunya participaran a l'Olimpíada de Biologia estatal.