Les universitats de la Xarxa Vives reivindiquen el corredor mediterrari

El Consell de rectors expressa també el seu condol pel traspàs de Muriel Casals

vives dins
Els membres de la Xarxa Vives amb el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig. FOTO: Xarxa Vives

El Consell General de rectors de la Xarxa Vives, que integra 21 universitats de Catalunya, València, Illes Balears, Catalunya Nord, Andorra i Sardenya, reivindica en un comunicat emès divendres, la importància del corredor mediterrani ferroviari per enfortir les activitats productives i comercials a la regió de l’Arc Mediterrani. La Universitat Politècnica de València va acollir el mateix divendres el Fòrum Vives El corredor mediterrani, eix d'oportunitats, que va reunir més de 200 representants d'entitats i agents socials, econòmics, empresarials i universitaris de la Xarxa Vives.

COMUNICAT SOBRE EL CORREDOR MEDITERRANI

1. Les universitats de la Xarxa Vives constitueixen un pol principal d’educació superior i recerca al sud d’Europa, són un referent clau per al desenvolupament dels nostres territoris i conformen una potència científica que reforça la rellevància de l’euroregió de l’Arc Mediterrani.
2. El corredor mediterrani és una de les infraestructures indispensables per al desenvolupament adequat i el creixement, a tots els nivells, dels territoris de l’Arc Mediterrani. L’activitat comercial i de transport al corredor és, en termes de volum i de valor, remarcable, cosa que situa aquesta zona com a punt neuràlgic en les relacions comercials amb l'exterior.
3. Ens trobem en un moment decisiu perquè els agents polítics reconeguen la necessitat de tenir un sistema de transport ferroviari competitiu, interoperable i sostenible en la zona, i prenguen les mesures escaients per fer-lo realitat.
4. Per tot això, reivindiquem la importància d’aquesta infrastructura per a enfortir les activitats productives i comercials a la regió de l’Arc Mediterrani i a Europa, de manera que es contribuesca a un desenvolupament global de totes les zones implicades.

D'altra banda, ahir diumenge, el Consell General de la Xarxa Vives va expressar el seu condol pel traspàs de la professora Muriel Casals, qui va ser representant de la Universitat Autònoma de Barcelona a la Comissió Permanent de la Xarxa Vives entre 2002 i 2009

COMUNICAT DE CONDOL

El Consell General de la Xarxa Vives, compost pels rectors de 21 universitats de Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Catalunya del Nord, Andorra i Sardenya, manifestem el nostre condol pel traspàs de la professora i economista Muriel Casals i Couturier. Vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) de 2002 a 2005, Casals va representar la UAB a la Comissió Permanent de la Xarxa Vives entre els anys 2002 i 2009. Així mateix, en diferents períodes també va formar part de les comissions de treball de Publicacions, de Coordinació d’Activitats d’Estiu i del programa DRAC d’ajuts a la mobilitat.
Al llarg de la seua vida, la intensa tasca acadèmica de Muriel Casals va formar part del seu compromís inequívoc amb la cultura catalana, i la seua generositat va impregnar una activitat incansable, tant en l’àmbit universitari com en els camps social i polític. De caràcter afable, va defendre sempre les seues conviccions des de la fermesa, amb una integritat i un tarannà humil
que van convertir-la en un referent indiscutible. El traspàs de Muriel Casals s’ha produït avui, 14 de febrer, a la ciutat de Barcelona.