L'escriptora Care Santos obre la Jornada de llengua i literatura catalanes

Hi assisteixen 120 alumnes de batxillerat i quart d'ESO de nou centres de Lleida

jornadacatalana
Els participants en la jornada de l'any passat. FOTO: ICE-UdL
L'escriptora en llengua catalana i castellana Care Santos, Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull 2014 i Premi Nadal 2017, serà l'encarregada d'inaugurar dijous 29 de febrer, la V Jornada de llengua i literatura catalanes destinada a alumnat de batxillerat i 4t d'ESO. La creadora mataronina, autora de catorze novel·les, sis llibres de relats i una nombrosa obra per a lectors joves, entre la qual destaca la saga formada per Mentida, Veritat, Por, Ben i Els Medina pronunciarà la conferència Escriure començant pel començament, davant 120 alumnes de batxillerat i quart d'ESO de 8 centres de Lleida ciutat i un de Mollerussa. Santos, que va ser guardonada al 2020 pel conjunt de la seua trajectòria amb el Premi Cervantes Chico que atorga l'Ajuntament d'Alcalá de Henares, abordarà la vocació i l'ofici d'escriure en la seua xerrada.

Amb l'objectiu d'estimular la sensibilitat dels joves cap als sabers humanístics, aprofundir en el coneixement rigorós de la llengua catalana, la riquesa de la seua literatura i donar a conèixer el Grau en Filologia catalana i Estudis Occitans de la Universitat de Lleida, la jornada ofereix la possibilitat de realitzar dos tallers per alumne dels cinc lingüístics o literaris programats. Es tracta de Conflicte, drama i... acció!, a càrrec de l'actor i dramaturg, Pere Anglas; L’occità: la llengua de l’amor... i de la tortura?, que conduirà la filòloga, Mar Font; La poesia és una arma carregada de present, a cura de Meritxell Cucurella-Jorba, poeta, dramaturga i traductora; Els sentits de la comunicació, per la filòloga, Carmen Cuadrado; i Com sobreviure (o fugir) de la generació de la ignorància, on l'escriptor i creador Jordi Folck abordarà les conseqüències en l'atenció o la comprensió lectora, entre d'altres, d'estar 'enganxats' al mòbil.

La jornada ha estat organitzada per l'Equip ICE Llengua Catalana i Literatura i compta amb el suport de l'Institut de Ciències de l'Educació, la Facultat de Lletres i el Consell Social de la UdL.