L'estudiantat de la UdL recupera la seua festa major el 6 de maig

Amb activitats a l'aire lliure i totes les mesures de protecció per la COVID-19

festa estudiants
Un moment dels concerts de l'octubre / Foto: Javi Martín

L'estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL) recuperarà la seua festa major el proper dijous, 6 de maig, després d'un any d'aturada per la pandèmia de COVID-19. La vint-i-cinquena edició contempla activitats a l'aire lliure als campus de Cappont i Agrònoms, sempre seguint totes les mesures de protecció davant el virus i el mateix format que a la festa de benvinguda del passat octubre. L'accés als emplaçaments on es faran tots els actes programats estarà limitat i per participar-hi caldrà fer una inscripció. Molts ja estan casi complets.

"Vam aconseguir celebrar un inici de curs de forma segura i responsable sense cap mena de contagi atribuïble a la festa. Els estudiants vam demostrar que podem organitzar esdeveniments lúdics i segurs a la vegada. Gaudir de la universitat no ha de ser incompatible amb la situació pandèmica actual", asseguren els organitzadors. Entre altres mesures, no hi haurà servei de barra i no estarà permès l'accés als emplaçaments amb begudes alcohòliques, recipients de vidre o de plàstic de gran volum.

Les classes se suspendran a les 11 del matí. El programa arrencarà amb activitats lúdiques i esportives. Al campus de Cappont es desenvoluparan la fase final del Torneig d'escacs Jaque MatEPS, una gimcana, un torneig de voleibol i una sessió de zumba a l'aire lliure. Mentre, a Agrònoms tindrà lloc un bingo amb ambientació musical. "Cada activitat té un aforament limitat que no es podrà superar", recorden des del Consell de l'Estudiantat.

Ja per la tarda, l'activitat es concentrarà al campus del marge esquerre del riu amb tres concerts amb el públic assegut i amb distàncies de seguretat. Amenitzats per la vedet còmica La Mega Pubilla, seran gratuïts, però per garantir l'assistència caldrà reservar prèviament les entrades pagant 2€ a través de la Plataforma Entradium. L'import es retornarà a tots aquells que assisteixin a l'esdeveniment.

La rapera valenciana JazzWoman serà l'encarregada d'obrir foc a les 17.00h. La seguiran els lleidatans Bredda, que fusionen reggae, rap i rock, a partir de les 18.45. I la cloenda, prevista a les 20.30h, anirà a càrrec del grup de música valencià Smoking Souls. Per aquest darrer, ja s'han exhaurit les entrades. També hi haurà actuacions del Grup de Dansa i Circ de la Secció d'Expressió Corporal, Dansa i Circ del Club INEF Lleida i dels Bastoners del Pla de l'Aigua. No es podrà fumar ni als accessos, al recinte ni a la zona de sortida de l'esdeveniment.

La festa compta amb el suport del Consell Social de la UdL i la Diputació de Lleida.

Eleccions al Consell de l'Estudiantat

D'altra banda, l'alumnat de la UdL està cridat a les urnes el proper 13 de maig per elegir l'equip de coordinació del Consell de l'Estudiantat. Aquestes eleccions tenen un cens reduït. Només poden votar els membres del Ple del Consell de l'Estudiantat representants al claustre i els membres dels equips de coordinació dels consells dels centres.

Només s'hi ha presentat una candidatura, conformada per Pablo Alás (Escola Politècnica Superior) com a coordinador, Xavier Ramon (Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social-FEPTS) com a coordinador amb funcions de secretari i Mar Moliné (FEPTS) com a coordinadora amb funcions de tresorera. Aquesta candidatura compta amb el suport de l'actual coordinador en funcions Josep Maria Giménez (Facultat de Dret Economia i Turisme, i Escola de Doctorat), que tindrà el el rol d'assessor a la coordinació.

MÉS INFORMACIÓ:

Festa Major de l'Estudiantat 2021