L'estudiantat de mobilitat celebra un Nadal 'internacional' a la UdL

Amb un sopar amb gastronomia d'arreu del món, nadales i el tradicional tió

soparnadal
El sopar es va celebrar a l'edifici Polivalent. FOTO: UdL
Pasta italiana, fideus coreans, fríjoles mexicans, amanides típiques d'Alemanya i la República txeca, entre d'altres, van ser part del menú del ja tradicional sopar de Nadal que des de fa quinze anys organitza el Voluntariat Lingüístic de la Universitat de Lleida (UdL) per a l'alumnat de mobilitat internacional. Prop de 120 estudiants de Mèxic, Brasil, Xile, Colòmbia, Argentina, Equador, Uruguai, Perú, Itàlia, Alemanya, Bèlgica, França, Escòcia, Finlàndia, Polònia, Països Baixos, Àustria, República Txeca, Corea del Sud, Índia, i una desena de voluntaris i voluntàries lingüístics van celebrar ahir un Nadal 'internacional' a l'edifici Polivalent de Cappont.

A més dels plats cuinats pels propis estudiants de mobilitat, al sopar no hi van faltar les postres típiques del nostre Nadal, els torrons i neules, ni tampoc la tradició nadalenca més emblemàtica de Catalunya: fer cagar el tió. Després de l'àpat, alguns dels assistents es van animar a cantar nadales i ballar cançons dels seus respectius països.

El Voluntariat Lingüístic està format per una cinquantena de membres de la comunitat universitària, sobretot estudiantat, però també personal docent i no docent. Té la tasca d'acollir l'alumnat nouvingut i mostrar-los la cultura i la llengua catalanes, ensenyar-los el territori, a més d'ajudar-los en el seu dia a dia a la universitat. Enguany, a banda d'aquest sopar, es va celebrar la Castanyada, una sortida a l'estany d'Ivars Vila-sana i al Museu del Torró i la Xocolata d'Agramunt. Per al segon semestre, estan planificades sortides a Montserrat, al mercat medieval de Montblanc i la visita del monestir de Poblet.