L'experiència de Casual Hoteles, a la 3a Jornada de Turisme de la UdL

El món professional i l'àmbit acadèmic es reparteixen les sessions fins dijous

jornadesturismeUdL2015
Cartell de la jornada
El propietari de Casual Hoteles, una companyia espanyola que ha obert cinc establiments temàtics de baix preu en menys de dos anys, explicarà aquest cas d'èxit a la Jornada de Turisme de la Universitat de Lleida (UdL) sobre noves tecnologies aplicades al sector. La tercera edició, que arrenca demà dimecres a l'Auditori del Centre de Cultures, al campus de Cappont, combina les experiències professionals amb la visió acadèmica de diferents professors universitaris.

Casual Hotels té allotjaments de dos estrelles a València, Sevilla i Bilbao amb habitacions a partir de 20 euros la nit. Ofereix als seus clients Wi-Fi gratuïta a tota la ciutat. Els preus assequibles, la tecnologia, l'estalvi energètic i la solidaritat són alguns dels trets de la cadena fundada per Juan Carlos Sanjuán, que reparteix un 10% dels beneficis entre els treballadors. Sanjuán parlarà dijous de Quan les estrelles desapareixen el turisme.

La jornada també compta amb l'analista de PhoCus Wright, Fabián González, que farà una conferència sobre el seguiment de les tendències mundials i locals de tecnologia i distribució dels allotjaments. Aquesta empresa es dedica a analitzar les connexions entre proveïdors, intermediaris i clients. Un altre dels ponents serà el consultor de Màrqueting Digital especialitzat en turisme Pedro Jareño.

L'encarregat d'obrir foc aquest dimecres, a partir de les 16.30h, serà el professor d'Organització d'Empreses i Economia Digital de la Universitat de La Laguna, Eduardo Parra, que tractarà dels reptes i tendències estratègies dins de l'ecosistema digital en turisme. Al seu parer, el sector experimentarà una revolució gràcies als 'smartphones'. De fet, en l'actualitat a l'Estat espanyol "dos de cada tres viatgers habituals tendeix a buscar, comprar i reservar les seues activitats a través dels dispositius mòbils", explica.

La professora de la Universitat Rovira i Virgili Assumpció Huertas se centrarà en l'ús i la influència dels Social media i la comunicació 2.0 a la presa de decisions turístiques i la imatge de marca de les destinacions, donant consells pràctics. Mentre, el professor de la Universitat de Saragossa Carlos Flavián parlarà de les noves oportunitats de negoci que obren les xarxes socials, adaptant el màrqueting al context digital.

Programa de la 3a Jornada de Turisme de la Universitat de Lleida