Lorenzo Fraile, a l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya

El professor de la UdL va dissertar sobre el control de malalties en animals de granja

Fraile veterinaris
Pedro Fraile a l'acte que va tenir lloc ahir a la tarda. FOTO: Col·legi de Veterinaris de Lleida
Lorenzo Fraile, professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV) de la Universitat de Lleida, ha ingressat com a membre numerari a l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya. Aquesta institució, creada al 1960, té com a finalitats principals l'estudi i la investigació de les ciències veterinàries, el seu estímul i desenvolupament a Catalunya, així com l'assessorament a organismes públics i privats, i l'establiment de relacions científiques i culturals amb entitats nacionals i internacionals del mateix àmbit. Entre els seus 46 acadèmics numeraris hi trobem també dos professors jubilats de la UdL, Eduardo Angulo i Carmina Nogareda.

Fraile va dissertar en el seu discurs d'ingrés a l'Acadèmia, sobre el control de les malalties en animals de producció, un element clau per garantir el seu benestar, obtenir aliments segurs per a les persones i garantir la rendibilitat de les granges. El professor de la UdL va revisar les mesures més habituals de control de malalties en animals de granja, tot afegint la seua aportació personal en aquest àmbit, fruit de 25 anys de pràctica clínica i investigació en farmacologia clínica, epidemiologia i immunologia.

A l'acte, que va tenir lloc ahir al Col·legi Oficial de Veterinaris de Lleida, hi van participar el president de l'Acadèmia de Ciències Veterinàries de Catalunya, Josep Llupià i Mas, la presidenta del Col·legi Oficial de Veterinaris de Lleida, Carmen López Burillo, l'acadèmic numerari i president d'Honor, Pere Costa i Batllori, i l'acadèmica numerària, Carmina Nogareda.

Doctor en veterinària, en la branca de farmacologia experimental i clínica, per la Facultat de Veterinària de Saragossa, Fraile va treballar com a clínic de porcí per Cargill Espanya S.A i Picber,  com a investigador al Centre d'Investigació en Sanitat Animal IRTA-CReS i a l'Agència Europea del Medicament. Professor de l'àrea de Sanitat animal a la UdL, imparteix docència al Màster de sanitat i producció porcina i al doble grau de Veterinària i Ciència i Producció Animal.

Les seues línies de treball són la farmacologia clínica, l'epidemiologia i la immunologia aplicada i la seua recerca se centra en optimitzar els programes de medicina preventiva en animals de producció. Des de 2021 és un dels quatre membres de la Comissió 'On Health', creada pel Consell de Col·legis Veterinaris de Catalunya.