Els rectors catalans, a favor de la mediació

Les universitats participen a la Comissió Independent promoguda pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

ReunioMediacioICAB
Un moment de la reunió celebrada avui a Barcelona / Foto: ICAB

COMUNICAT DELS RECTORS I RECTORA DE TOTES LES UNIVERSITATS CATALANES:

"Totes les universitats catalanes donem suport a la iniciativa de creació d'una comissió independent de mediació, diàleg i conciliació promoguda pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) i altres entitats de la societat civil.

Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra, Universitat de Lleida, Universitat de Girona, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Ramon Llull, Universitat Oberta de Catalunya, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, Universitat Internacional de Catalunya, Universitat Abat Oliba CEU".

La presentació d'aquesta Comissió independent s'ha fet avui a Barcelona amb la participació del president de l'Advocacia Catalana, Carles McCragh; el secretari general d'UGT a Catalunya, Camil Ros; el secretari general de Comissions Obreres a Catalunya, Javier Pacheco; el rector de la UB, Joan Elias; la rectora de la UAB, Margarita Arboix; el president de PIMEC, Josep González; el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls; el president de l'Associació per a les Nacions Unides a Espanya, Eduard Sagarra; i el degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Joan B. Casas, entre d'altres.

A banda de les universitats, també s'hi han adherit altres entitats com ara els col·legis professionals de farmacèutics, veterinaris, graduats socials, criminòlegs, els censors i jurats de comptes, els agents comercials i els doctors i llicenciats en filosofia i lletres i ciències. De l'àmbit laboral, hi formen part els sindicats UGT, CCOO i USO.

Per tal de poder dur a terme la mediació, la Comissió considera imprescindible que les dos parts –Govern de Catalunya i Govern central– renunciïn a algun dels seus postulats. En aquest sentit, ha acordat com a punt de partida el restabliment de les forces i cossos de seguretat de l'Estat a Catalunya a la situació anterior a les actuacions desplegades com a conseqüència de la convocatòria de l'1-O i que s'ha d'excloure qualsevol solució unilateral que no tingui ampli consens democràtic.

Text: Premsa ICAB / Oficina de Premsa UdL