Manel Lladonosa recull la Medalla d'Honor de la Xarxa Vives

Amb el director de Publicacions de l'Abadia de Montserrat, Josep Massot

Lladonosa, rector president xarxa
El rector de la UdL, Lladonosa i Pastor Foto:xarxavives

L'excatedràtic d'Història Contemporània de la Universitat de Lleida (UdL) Manuel Lladonosa i Vall-llebrera ha rebut avui la Medalla d'Honor de la Xarxa Vives en un acte que ha tingut lloc a la Universitat Miguel Hernández d'Elx, amb laudatio del rector de la UdL, Roberto Fernández, que l'ha definit com "un home apassionat per la seua ciutat amb tres professions: ciutadà activista, historiador i universitari". És el primer cop que un docent de la UdL rep aquest guardó, que té com a objectiu reconèixer la trajectòria professional​ ​i el compromís envers la ciència i la cultura.

Professor d'història als estudis universitaris lleidatans des de 1972 fins a la seua jubilació, Lladonosa ha estat catedràtic entre 1989 i 2011, i professor emèrit fins el maig del 2016. També ha estat director del departament d'Història i degà de la Facultat de Lletres de la UdL. Ha investigat sobre història del moviment obrer, el nacionalisme català, i la història de les terres de Lleida a l'època contemporània. Entre les seues darreres publicacions destaca Progrés i República. Miquel Ferrer i Garcés (1816-1896) (Pagès Editors, 2018).

Reconegut amb la Creu de Sant Jordi (2005), Manel Lladonosa té també una àmplia trajectòria en l'àmbit associatiu. Ha estat president d'Òmnium Cultural de Lleida (1980-1982), de l'Ateneu Popular de Ponent (1979-1987) i de la Creu Roja (1993-1996). Actualment presideix el Patronat Municipal Josep Lladonosa i Pujol d'Alguaire, càrrec que ocupa des del 1992.

El rector de la Universitat de Lleida ha lloat el treball constant de Lladonosa. "Pertany a aquella generació de joves universitaris que van fer possible la creació d'una universitat a la seua ciutat. Una història que es resumeix en una afirmació molt senzilla: no hi havia gairebé res i calgué fer-ho gairebé tot", ha destacat Roberto Fernández.

Amb Lladonosa, avui també ha recollit la Medalla d'Honor de la Xarxa Vives el director de Publicacions de l'Abadia de Montserrat, filòleg i historiador Josep Massot i Muntaner. Massot és premi Francesc de Borja Moll (1989), Crítica Serra d'Or (1993), Sanchis Guarner (1994) i Premi Nacional de cultura popular de la Generalitat de Catalunya (1997), entre d'altres. El 1996 va rebre la Creu de Sant Jordi i el 2012, el 44è Premi d'Honor de les Lletres Catalanes.

Abans de cloure l'acte, el president de la Xarxa Vives i rector de la Universitat Miguel Hernández, Jesús Pastor, ha agraït als guardonats la seua contribució científica i cultural. "Som deutors de la vostra ingent aportació a la universalització de la nostra cultura, i la Medalla d’Honor que rebeu en l'acte d'avui simbolitza la gratitud de les 22 universitats de la Xarxa Vives", ha afirmat Pastor.

Text: Premsa UdL / Comunicació Xarxa Vives

MÉS INFORMACIÓ:

Vídeo de l'acte de lliurament