Més de 2.000 joves fan la selectivitat a la UdL

Un text de Borges i un article periodístic obren tres dies d'exàmens

selectivitatUdL2019
Inici de les proves al campus de Cappont / Foto: UdL
Un total de 2.024 alumnes, un 10% més que al juny de 2018, realitzen des d'avui les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) a la UdL. El coordinador, Xavier Carrera, ha explicat aquesta pujada "substancial" per l'increment d'estudiantat que fa el segon de Batxillerat, l'augment del número d'aprovats i perquè alumnes andorrans poden fer els exàmens de matèries específiques al tribunal que la UdL té a la Seu d'Urgell. En total, són 50 joves del Principat.

Les primeres assignatures són les de Llengua Castellana i Llengua Catalana. La majoria dels alumnes ha coincidit que la part més fàcil de l'examen de castellà ha estat la lectura -en què hi havia com a opcions un text de l'argentí Jorge Luis Borges i un article periodístic de Lola Pons a El País - mentre que la més difícil ha estat la gramàtica. Tot i això, han reconegut que se l'esperaven més complicat i que ha estat "prou accessible".

A la tarda es faran les primeres proves de modalitat amb els exàmens de Ciències de la terra i del medi ambient, Fonaments de les arts i Matemàtiques aplicades a les ciències socials. El dia s'acabarà amb els d'anàlisi musical, dibuix tècnic i literatura castellana. Els exàmens se celebren durant tres dies, fins divendres 14, i les notes es podran consultar a partir del 26 de juny.

Dels 2.024 estudiants matriculats per les PAU a Lleida, 1.716 han acabat Batxillerat aquest curs, 194 es presenten per lliure perquè volen millorar la nota o només s'examinen d'assignatures específiques i 114 provenen de Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) i s'examinen d'alguna assignatura de la fase específica. En total hi ha nou tribunals a Lleida: cinc al campus de Cappont, dos a l'ETSEA, un a la facultat de Medicina i un altre a la Seu d'Urgell. Un d'ells és el Tribunal Ordinari Específic (TOE) on s'examinen els estudiants amb dislèxia, TDA i TDAH.