Trobada de delegats territorials de l'Institut d'Estudis Catalans a la UdL

Per primera vegada va tenir lloc fora de la seu central de l'IEC a Barcelona

iec1
El vicerector Joan Busqueta va donar la benvinguda als assistents a la trobada. FOTO: UdL
El rectorat de la Universitat de Lleida (UdL) va acollir divendres la trobada de delegades i delegats territorials de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) que, per primera vegada tenia lloc fora de la seu central de l'IEC a Barcelona. Aquesta institució de referència normativa del català compta amb set delegacions arreu dels territoris de parla catalana: Castelló de la Plana, València, Alacant, Perpinyà, Palma de Mallorca, l'Alguer i Lleida, la seu de la qual s'ubica a l'edifici Polivalent 1 de la UdL.

A la reunió, presidida per la presidenta de l'IEC, Teresa Cabré, es va fer balanç de les activitats d'enguany, així com de les programades per al 2024. Pel que fa a la col·laboració que mantenen la UdL i l'IEC, el seu delegat a Lleida i fins fa poc professor emèrit de la UdL, Ramon Sistac, va anunciar la segona edició del Premi per a treballs de fi grau en filologia catalana en memòria de Joan Julià-Muné que, amb caràcter biennal, convoquen ambdós institucions i l'Ajuntament de Bell-lloc.

Els assistents a la trobada van tenir un record per a l'exrector Jaume Porta que va morir el mateix divendres. Porta era membre de l'IEC des del 1997 i director del Diccionari multilingüe de la ciència del sòl català-gallec-espanyol-portuguès amb equivalències en anglès, euskera i francès, un projecte de la Secció de Ciències i Tecnologia de l’IEC.

De fet, actualment era director del Diccionari multilingüe de la ciència del sòl català-gallec-espanyol-portuguès amb equivalències en anglès, euskera i francès (DiccMCS), un projecte de la Secció de Ciències i Tecnologia de l’IEC a la qual pertanyia.