Més de 1.800 alumnes fan la selectivitat a la UdL

Llengua castellana i literatura obren tres dies d'exàmens

selectivitat 2017b
Just abans de començar les proves, al campus de Cappont Foto: UdL

Un total de 1.818 estudiants -24 més que l'any passat- han començat aquest matí les proves d'accés a la universitat (PAU), més conegudes com a selectivitat, als 8 tribunals que coordina la Universitat de Lleida (UdL), amb 82 vigilants/ correctors. D'aquests alumnes, 1.624 han acabat el Batxillerat i majoritàriament fan la fase general i l'específica; 115 es presenten per lliure i 79 provenen de Cicles Formatius de Grau Superior.

Llengua Castellana i literatura ha servit per obrir foc a tres dies d'exàmens. Els estudiants han fet exercicis de comprensió lectora, expressió escrita i reflexió lingüística. En l'opció A, el text corresponia a l'obra El oro de los sueños, de José María Merino. En la B, havien d'analitzar l'article Buscando a Wally, de Gonzalo Torné, publicat al suplement El Cultural del diari El Mundo.

Pel que fa a la prova de Llengua catalana i literatura, els alumnes han pogut triar entre un fragment de l'obra Incerta glòria, de Joan Sales, i el text El camí cap a la igualtat real. La presència de la dona en l’àmbit acadèmic, una adaptació feta a partir d'un text d'Ana Lluch Hernández.

Enguany han canviat els horaris i s'han programat dos de matí o dos de tarda cada dia. La fase obligatòria en consta de cinc: quatre matèries comunes, entre català, castellà, anglès, història o història de la filosofia, i una assignatura de modalitat. L'específica, que és voluntària i serveix per pujar nota, consta de fins a tres matèries de modalitat.

Els aspirants a accedir als estudis d'Educació Infantil i Primària hauran de superar, a més, la nova prova d'aptitud personal (PAP) que inclou exàmens de Competència comunicativa i raonament crític i Competència logicomatemàtica. Tindrà lloc el dissabte 17 de juny. Totes les notes es faran públiques dimecres, 28 de juny. Les sol·licituds de les reclamacions es poden presentar durant dos dies, fins el 30 de juny. El resultat de reclamacions i doble correccions es coneixerà el 10 de juliol.