Més tallers de prevenció de la violència de gènere a la UdL

A les Facultats de Lletres, Educació, Dret, Medicina i EPS

ContraViolenciamasclistaUdL
Una de les sessions a la Facultat de Lletres Foto: CDP-UdL
El Centre Dolors Piera d'Igualtat d'Oportunitats i Promoció de les Dones (CDP) de la Universitat de Lleida (UdL) ha reprès els tallers de prevenció de la violència masclista en l'àmbit de la parella que realitzarà durant aquest curs 2016-2017, en el marc de la commemoració del Dia Internacional contra la Violència envers les Dones, que se celebra avui. De la seua banda, el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària, Joan Biscarri, i la directora del CDP, Ana Romero, han participat a l'acte institucional a la Plaça dels Fanalets de Sant Jaume Lleida. Aquest any l'ha presidit la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa.

Els primers tallers de prevenció s'han realitzat a la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) en el marc del Grau d'Educació Social, concretament a l'assignatura de la professora Núria Llevot, i a la Facultat de Lletres, dins del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, en una assignatura impartida per la professora Sílvia Pons.

Les sessions dels tallers tenen una durada de 2 hores i es divideixen en dos parts: la primera, de caràcter teòric, en què es traslladen els conceptes principals entorn la violència masclista en l'àmbit de la parella; i una segona, de caràcter pràctic. Aquesta activitat docent s'ampliarà a altres facultats i escoles de la UdL en els propers mesos. Al febrer hi haurà sessions a la Facultat Dret, Economia i Turisme, l'Escola Politècnica Superior i a la Facultat de Medicina.

En el marc dels actes commemoratius del 25 de novembre, la UdL també ha acollit el 5è Memorial Hortènsia Alonso, en què s'ha posat de manifest la necessitat d'evitar la victimització de la dona. La metgessa Carme Valls va assegurar que "una formació específica dels professionals sanitaris evitaria la doble victimització de les dones que denuncien maltractaments per part de les institucions". Segons aquesta doctora, "un dels errors freqüents de la sanitat és convertir aquestes dones en malaltes, la qual cosa porta a psiquiatritzar-les i a sedar-les".

Text: Centre Dolors Piera / Oficina de Premsa UdL