Més de 800 estudiants, a les activitats de la Setmana de la Ciència a la UdL

Onze tallers, una visita guiada i una conferència conformen el programa

setmana ciencia
Taller a l'ETSEA. FOTO: ICE-UdL
Un total de 829 alumnes de 17 centres educatius de les comarques de Lleida i d'Igualada estan inscrits, de moment, a les activitats que la Universitat de Lleida (UdL) ha preparat en el marc de la 26a Setmana de la Ciència, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), amb el suport de la Generalitat de Catalunya. L'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la UdL coordina 11 tallers sobre temes diversos com ara la creació d'una vacuna contra la COVID-19, els sistemes satel·litaris de navegació i la seua aplicació a l'agricultura de precisió o la realització d'un programa televisiu.

La iniciativa recupera enguany la presencialitat després d'un any en format virtual per la crisi sanitària. Les instal·lacions de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL acolliran el proper dilluns, 15 de novembre, el primer taller sobre l'encapsulació d'aliments amb alginat (esterificació). A banda de la capital del Segrià s'han programat activitats a instituts de Mollerussa, Guissona, Cervera, Tremp, Sort i Igualada.

El programa es completa amb una visita guiada a les instal·lacions del centre de recerca Agrotecnio-UdL, que tindrà lloc dimecres, 17 de novembre, i la conferència La transició energètica del segle XXI, a càrrec de Ramon Sans (enginyer industrial). La xerrada es farà el dia 23, a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera (Cappont).

El tema central de la 26a Setmana de la Ciència a Catalunya és la sostenibilitat, coincidint amb la celebració de l'Any Internacional de l'Economia Creativa per al Desenvolupament Sostenible, l'Any internacional de les Fruites i Verdures, l'Any Europeu del Ferrocarril i del Centenari de Naixement del Servei Meteorològic de Catalunya.

MÉS INFORMACIÓ:

Tallers de la Setmana de la Ciència 2021