Música de circ per a nenes i nens d'Infantil

Primera jornada pedagògica aquest dimarts al campus de Cappont

audisonsUdL2015
Jornada Pedagògica Audisons Infantil

Més de 120 alumnes de l'escola Joan Maragall, d'entre 3 i 6 anys, participaran demà a la primera Jornada Pedagògica Audisons Infantil, que tindrà lloc a la zona enjardinada del campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL). Els nens i les nenes es distribuiran en sis tallers en els que treballaran peces musicals de l'obra Un dia al circ, de James Curnow, preparades per alumnat  de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la UdL. Després gaudiran d'un concert a càrrec de la Banda Municipal de Lleida.

En el projecte intervenen quatre assignatures del pla docent del Grau en Educació Infantil: Música, expressió plàstica i corporal, L'escola de l'educació infantil, Organització de l'espai escolar i Observació sistemàtica de contextos. "El circ és un món màgic, ple de colors on l'expressió corporal i musical és el principal mitjà de comunicació. Ens ofereix l'oportunitat de conèixer i treballar amb els infants una altra manera d'aprendre", expliquen els organitzadors de la iniciativa.

Els infants es distribuiran pels diferents tallers dissenyats, cadascun sobre una temàtica diferent del circ: La gran entrada, Taller de cant, Acròbates i trapezistes, Els pallassos, L'home balaEls animals. Abordaran aspectes que ja han treballat prèviament a l'aula, com ara el ritme ternari, el timbre o l'estructura de l'obra musical. L'alumnat d'Educació Infantil de la UdL també els ha preparat activitats posterior a l'audició perquè completin l'experiència a classe.

Més recursos

Vídeos de la Jornada Pedagògica