Nou equip de coordinació al Consell de l'Estudiantat

Incorporar el punt de vista de l'alumnat en els nous Estatus de la UdL, una de les seues prioritats

consellestudiants
El nou equip del Consell amb el rector i la vicerectora. FOTO: UdL
El nou equip de coordinació del Consell de l'Estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL) ha pres avui possessió en un acte presidit pel rector, Jaume Puy, i la vicerectora d'Estudiants i ocupació, Montserrat Rué. Al capdavant d'aquest òrgan de representació estudiantil hi serà Xavier Pinent Sans, estudiant d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE) i fins ara tresorer del Consell, que relleva en el càrrec a Pablo Alás Tomás, de l'Escola Politècnica Superior.

Carlos Sánchez Borrell, alumne de la Facultat de Medicina que ja formava part de l'anterior equip, ocuparà la vicecoordinació d'organització, normativa i qualitat; Josep Balcells Bori, estudiant d'ADE, la vicecoordinació d'operacions i esdeveniments; Ricardo Sans Dies, estudiant d'Enginyeria Mecànica, serà el nou secretari; mentre que l'única noia, Montalegre Mullet Badia, fins ara adjunta de mitjans i xarxes socials, serà la tresorera.

El nou equip té entre les seues prioritats incorporar el punt de vista de l'alumnat i el reconeixement de la tasca que fan els representants en els nous Estatuts de la UdL, ja que han d'adaptar-se a la nova Llei orgànica del sistema universitari (LOSU). En el seu discurs, el coordinador del Consell, Xavier Pinent, ha ofert "compromís i complicitat" a l'equip de govern i ha insistit en la dedicació que suposa per a tots ells assumir la coordinació del Consell de l'Estudiantat. "La Universitat necessita l'estudiantat i la visió que tenim de la institució", ha dit, i ha recordat que també hi són per defensar alumnes que per dificultats sobrevingudes poden veure perillar la seua continuïtat a la UdL.

Per la seua part, tant el rector com la vicerectora, han agraït la feina que tant l'actual Consell com els anteriors han fet i fan per la UdL i que ha suposat, entre altres, millores en diferents normatives referides a l'alumnat. "Si no hi som els tres estaments universitaris -personal docent, no docent i estudiantat- això no funciona", ha afirmat Puy, que ha ressaltat la necessitats que tota la comunitat universitària treballi coordinadament i conjuntament per a la institució.