Nou màster de guió de la UdL amb la UB i el GAC

Començarà el proper octubre, presencialment a Barcelona, i també en línia

guio
Fragment del guió de Soldados de Salamina, de David Trueba / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) impartirà a partir del proper mes d'octubre un nou màster sobre escriptura del guió audiovisual, de forma conjunta amb la Universitat de Barcelona (UB) i Guionistes Associats de Catalunya (GAC). Es tracta d'un títol propi, que es pot cursar de forma presencial a la capital catalana o en línia a través d'Internet, amb un total de 60 crèdits. La inscripció s'acaba d'obrir aquest mes de maig.

Pensat per formar guionistes en els camps de la ficció, el documental i l'entreteniment, el màster està vertebrat a partir de la idea que "s'ha d'aprendre escrivint", expliquen els organitzadors. "Des del minut zero, l'alumnat començarà a escriure guions amb la tutoria de professionals del GAC", afegeixen. El professorat ha treballat, entre d'altres, a sèries com El Ministerio del Tiempo, Plats Bruts, El Príncipe o Isabel; pel·lícules com Salvador (Puig Antich) o El Cadàver d’Anna Fritz; documentals com Idrissa, crònica d’una mort qualsevol; o programes d'entreteniment com Polònia, Homo Zapping, Tu cara me suena o Los Lunnis.

El programa inclou temàtiques genèriques com la creativitat, els patrons argumentals o els gèneres audiovisuals de ficció, però també assignatures més pràct¡ques com ara la creació de personatges, l'escriptura de diàlegs, l'adaptació literària o les estratègies de venda de guions i projectes audiovisuals.

Un altre dels objectius del màster, segons expliquen els organitzadors, és posar en contacte l'estudiantat amb el món professional a través de les pràctiques en productores com ara Minoria Absoluta, Som Bat a Bat, Alguna Pregunta més, Arca TV, Quart o Antàrtida produccions. Cada alumne haurà de fer 112,5 hores de pràctiques obligatòries.

El Màster en escriptura del guió audiovisual té un any de durada, dividit en dos semestres. En total s'han de cursar 60 crèdits per assolir la titulació. D'aquests, 48 són obligatoris: 39 crèdits corresponen a assignatures obligatòries; 4'5, a les pràctiques i 4'5, al Treball Final de Màster. Els 12 crèdits restants corresponen a assignatures optatives. El preu és de 4.000 euros.

MÉS INFORMACIÓ:

Web del màster