Noves beques estatals per a l'estudiantat

A partir del curs vinent, l'ajut per a residència pujarà fins els 2.500 euros

GestioEducativa_JordiVPou
Una alumna a la Facultat d'Educació / Foto: Jordi V. Pou
El Govern central destinarà 2.520 milions d'euros a beques i ajuts a l'estudi el curs 2023-2024. Així ho recull el Reial Decret de Llindars de renda que ha aprovat el darrer Consell de Ministres, celebrat aquest dimarts. En el cas de l'alumnat universitari, la quantitat mitjana de les beques serà de 3.130€, segons l'executiu.

Entre les novetats de la convocatòria, destaca l'increment de 1.600 a 2.500 euros en les beques de residència, que beneficiaran uns 125.000 joves, especialment els d'entorns rurals que han de desplaçar-se per estudiar en altres localitats. Les beques a l'estudi de caràcter general se situaran en els 1.700€ per renda familiar i la quantia lligada a l'excel·lència en el rendiment acadèmic, entre els 50 i els 125€.

El Govern també ha decidit avançar de nou quatre mesos el període de gestió d'aquests ajuts. L'estudiantat podrà presentar les seues sol·licituds a partir del mes de març. "Així a l'agost i setembre se'ls podrà comunicar si compleixen les condicions i durant l'últim trimestre de 2023 començaran a rebre la quantia de la seua beca", segons ha explicat la ministra d'Educació i Formació Professional, Pilar Alegría.

MÉS INFORMACIÓ:

Reial Decret 117/2023