Nous equipaments de realitat virtual a l'EPS

Per reforçar la docència i crear un nou laboratori

EPS virtual
Magda Valls, directora de l'EPS i Marc Solé, d'INVELON / Foto: EPS-UdL
L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) ja disposa de dos nous equipaments de realitat virtual per a activitats docents. Es tracta de dos ordinadors "motxilla", anomenats  HP Z VR BACKPACK G2,  que permeten una total mobilitat de l'usuari. Arriben acompanyats d'unes ulleres HP REVERB, amb resolucions de 9,3 megapíxels i un camp ampliat de 114 graus. A banda de reforçar la docència dels graus, aquesta nova tecnologia facilitarà la creació de l'EPS Extended Reality Lab, amb el suport d'INVELON Technologies. Aglutinarà àmbits com la realitat virtual, la realitat augmentada, la impressió 3D o les tecnologies BIM (Building Information Modelling), entre altres.

L'EPS ha dut a terme aquesta adquisició com a complement del Projecte d'innovació docent Aprenentatge immersiu en entorns virtuals 3D, coordinat pel professor Gabriel Pérez Luque, que proposa la incorporació de la realitat virtual (RV) i la realitat augmentada (RA) en els ensenyaments d'Arquitectura Tècnica i Edificació i d'Enginyeria Industrial de l'EPS. L'objectiu és doble: utilitzar-los com a eina docent d'aprenentatge immersiu i com a eina de disseny.

La directora de l'Escola Politècnica, Magda Valls, ha explicat que "l'EPS ha decidit ser pionera en metodologies docents, mitjançant la implementació d'aquestes tecnologies innovadores en totes les seues titulacions. Així, aquests equips de realitat virtual podran ser emprats en els graus de tots àmbits: Arquitectura Tècnica i Edificació, Industrials, Informàtica i Disseny".