Objectiu: atansar la UdL als centres de secundària

jornadasecundaria2016UdL
La trobada ha tingut lloc al Saó Víctor Siurana Foto: UdL
Una cinquantena de directors de centres de secundària de les comarques de Ponent han participat aquest dijous, 3 de març, en la primera Jornada UdL-Ensenyament que ha tingut lloc a la Universitat de Lleida (UdL), presidida pel rector, Roberto Fernández, i el director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés. L'objectiu és reforçar les relacions entre la universitat i els instituts de la província, com havia anunciat el rector de la UdL per aconseguir que més estudiants es quedin al territori enlloc d'optar per altres universitats. Roberto Fernández ha assegurat que la intenció és repetir la trobada en el futur de forma periòdica.

Durant la jornada, els responsables de la UdL han explicat l'oferta docent del centre, les diferents línies de suport que hi ha pels nous alumnes, com ara les beques i els ajuts al lloguer, i el Pla Estratègic, que posa especial èmfasi en la formació dual. La jornada UdL-Ensenyament reforça el programa Camí a la UdL de captació d'estudiants, inclòs al Pla de Promoció que es va presentar en el darrer consell de govern.

La vicerectora d'Estudiants, Neus Vila, ha anunciat que la UdL vol augmentar fins al 96% l'oferta de places als graus i el 85% en els màsters, tot i que la darrera paraula la té la Generalitat. "El que volem és que els alumnes que volen fer titulacions que tenim a la UdL no marxin fora i en aquest sentit, el professorat de secundària és clau per decidir on van a estudiar després", ha assegurat Vila.

Prèviament a la reunió amb els representants de la UdL, el Saló Víctor Siurana ha acollit la reunió del ple del consell d'instituts de secundària de Lleida, amb els directors dels centres de secundària, dels serveis educatius, de les tres Escoles Oficials d'Idiomes que hi ha a la província i dels centres de Formació d'Adults, així com tècnics i inspectors d'Ensenyament.