Olga Martín Belloso, doctora honoris causa de la Universitat de Cantàbria

Juntament amb el catedràtic de Medicina Legal de Santiago de Compostel·la, Ángel Carracedo

20220711_honoris_causa_800
Ángel Carracedo i Olga Martín. FOTO: Universitat de Cantàbria.
La catedràtica en Tecnologia dels Aliments de la Universitat de Lleida (UdL), Olga Martín Belloso, juntament amb el catedràtic de Medicina Legal de la Universitat de Santiago de Compostel·la, Ángel Carracedo, van ingressar el passat 11 de juliol al Claustre de Doctors Honoris Causa de la Universitat de Cantàbria (UC).

Martín Belloso va abordar en el seu discurs d'acceptació, d'una banda, l'estat del sistema d'investigació a Espanya "que en l'última dècada s'ha vist reduit, la qual cosa ha propiciat que molts investigadors formats en les nostres institucions, amb diners de tots els espanyols, hagi emigrat a altres països aportant els seus coneixements per donar beneficis a empreses i institucions d'aquests països, que no hi han invertit res".

"Us demano que reivindiquem junts davant l'administració i les empreses un suport decidit als doctors ja que, com bé va dir Severo Ochoa, "un país sense recerca és un país sense desenvolupament", ha recordat.

Catedràtica de Tecnologia d'Aliments a la UdL, la professora Olga Martín Belloso va revisar en la seua intervenció l'evolució històrica de la tecnologia i la investigació desenvolupada al voltant de l'alimentació perquè, tal com ha assenyalat "la població mundial actual és de 7,9 bilions de persones i, d'aquestes, gairebé 1.000 milions estan subalimentades, i gairebé 200 pateixen gana, tot preveient que aquestes xifres continuaran augmentant".

En aquest sentit, va concloure que "els aliments són materials extremadament complexos que necessitem per viure i no podem permetre'ns que es malbaratin al mateix temps que moren milions de persones al món per no disposar-ne. La recerca en ciència, tecnologia i enginyeria d'aliments contribueix al fet que els aliments segurs, saludables i funcionals estiguin disponibles en diferents moments i llocs d'on es produeixen i que no siguin el privilegi d'un percentatge petit de la humanitat".

Martín Belloso va demanar també en la seua intervenció "prestigiar el doctorat, treballin on treballin els doctors, ja que contribueixen enormement a la innovació i la transformació positiva de la societat".

TEXT: Comunicació Universitat de Cantàbria