Olga Martín, premiada per l'Associació Internacional d'Enginyeria i Alimentació

És la primera espanyola que rep aquest reconeixement per tota la seua trajectòria

premiolga
Martín recollint la placa commemorativa del premi. Foto: IAEFF
La catedràtica de Tecnologia d'Aliments de la Universitat de Lleida (UdL), Olga Martín Belloso, ha estat distingida per la International Association for Engineering and Food-IAEF (Associació Internacional per a l'Enginyeria i l'Alimentació), amb el premi Life Time Achivement per la seua trajectòria. Martín va rebre aquest reconeixent, juntament amb set persones més (2 dones i 5 homes), durant el 12è Congrés internacional d'Enginyeria i Alimentació de l'AIEF, celebrat a Nantes (França) la setmana passada. La professora de la UdL, i actualment vicerectora de Transferència del Coneixement, s'ha convertit en la primera persona de l'Estat espanyol en ser premiada per aquesta associació i de les poques dones que han rebut aquest guardó, que consisteix en una placa commemorativa.

La IAEF és un organisme mundial on hi estan representades les associacions professionals d'enginyeria dels aliments de diferents països, entre elles la Societat Espanyola d'Enginyeria d'Aliments, de la qual Martín n'és la presidenta. Entre les tasques principals de l'ens l'està l'organització cada quatre anys del seu congrés internacional, el més important del món del seu àmbit. Les persones premiades per l'associació han d'haver estat nominades per unanimitat o per la majoria de membres de la IAEF i haver assolit o haver contribuït de manera destacada en el camp de l'enginyeria dels aliments, en àmbits com ara les publicacions científiques, patents o haver obtingut premis nacionals i internacionals.

Doctora en Ciències Químiques, Olga Martín es va convertir al 2016 en la primer dona espanyola a formar part de la International Union of Food Science and Technology-IUFoST (Acadèmia Internacional de Ciència i Tecnologia d'Aliments). L'any anterior havia estat escollida com a membre de l'Institut de Tecnologia d'Aliments dels Estats Units (IFT). Professora a la UdL des de 1992, va ser seleccionada en la primera convocatòria del Programa ICREA Acadèmia de la Generalitat de Catalunya que reconeix l'excel·lència en la recerca i la capacitat de lideratge i al 2018 el Govern català li va atorgar la Medalla Narcís Monturiol, en reconeixement a la seua contribució al desenvolupament de la ciència i la tecnologia. Les seues investigacions se centren en el desenvolupament de nous productes alimentaris segurs i saludables mitjançant l'aplicació de noves tècniques.