Inauguració de curs del campus Iberus a Pamplona

Els rectors reivindiquen el model de col·laboració del consorci

inauguració Iberus
Els rectors, amb la presidenta de Navarra / Foto: Comunicació UPNA
La Universitat Pública de Navarra (UPNA) ha estat l'amfitriona de la inauguració del curs 2022-2023 del Campus d'Excel·lència Internacional de la Vall de l'Ebre - Campus Iberus. El rector de la Universitat de Lleida, Jaume Puy Llorens, va encapçalar l'acte el passat dia 30 de setembre, amb els seus homòlegs de la UPNA, Ramón Gonzalo; la Universitat de La Rioja, Juan Carlos Ayala Calvo; i la Universitat de Saragossa, José Antonio Mayoral Murillo; acompanyats per la presidenta de la Comunitat Foral de Navarra, María Chivite Navascués. Tots ells van destacar el model de col·laboració d'aquest consorci, creat ara fa 12 anys.

"Va sorgir amb l'objectiu de fer a les quatre universitats més eficients i competitives a través d'un model que ha estat reconegut a nivell europeu com un exemple de bona pràctica", va afirmar el rector de la UPNA. "M'atreviria a dir que el nostre model ha servit d'inspiració per al desenvolupament d'una de les polítiques més ambicioses, després del programa Erasmus, que està llançant la Comissió Europea i és la creació de les Universitats Europees", va afegir Gonzalo.

L'enginyer de Telecomunicacions per la UPNA i expert tecnològic Pablo Rodríguez va centrar la seua lliçó inaugural en la innovació. "Tenim el privilegi de viure una nova revolució, la digital, que és global i estem només davant el principi. La intel·ligència artificial molt aviat es dispararà, catalitzarà una nova economia", va assegurar. Entre els reptes d'aquesta tecnologia, va destacar les "plataformes sense biaixos i amb principis ètics, amb l'individu en el centre i amb respecte a la privacitat".

Campus Iberus agrupa actualment 55.000 estudiants universitaris en 142 títols de grau i 3.200 de doctorat en 83 programes diferents. L'oferta es completa amb 138 màsters oficials i 181 títols propis impartits en les quatre universitats.

MÉS INFORMACIÓ:

Vídeo de la memòria