Personal i estudiantat de la UdL, contra la nova Llei d'universitats

La concentració 'Prou precarietat. No a la LOSU' ha aplegat una cinquantena de persones

LOSU
Un moment de la concentració. FOTO: UdL
Una cinquantena de persones, majoritàriament professorat i personal no docent de la Universitat de Lleida (UdL) s'han concentrat aquest matí davant l'edifici de Rectorat de la UdL en rebuig a la Llei orgànica del sistema universitari (LOSU) que entra aquesta tarda al ple de Senat.

La protesta ha estat convocada conjuntament pels comitès d'empresa del personal docent i investigador (PDI) i del personal d'administració i serveis laboral (PAS), les juntes de PAS i PDI Funcionari, els sindicats amb representació a la UdL (CGT, UGT, CCOO, SAC), l'Assemblea de professorat associat, Doctorandes en Lluita i Avalot, sota el lema Prou precarietat a la Universitat. No a la LOSU.

Les entitats convocants han denunciat en un comunicat que aquesta llei no ha estat negociada amb els sindicats, no reverteix el procés de precarització ni la temporalitat que pateix bona part del personal de les universitats públiques "que ens pocs anys pot provocar el col·lapse del sistema universitari per manca de personal a temps complet", no presenta cap mecanisme específic de finançament públic ni partida pressupostària associada, ni democratitza la universitat en no millorar la representació de l'estudiantat als òrgans de govern, tot augmentant per contra les competències dels consells socials, òrgans integrats majoritàriament per empresaris.

Al mateix temps han reivindicat un augment del finançament destinat a la contractació de personal, unes condicions laborals dignes per al professorat associat, l'estabilització dels contractes predoctorals, postdoctorals, del professorat lector, de l'associat que està fent vida acadèmica, del PAS "temporal en frau de llei", així com l'augment de la plantilla d'aquest col·lectiu, a més que es "garanteixin mecanismes per acabar amb l’estructura de vassallatge i feudal que es reprodueix en facultats i departaments, i contra els abusos de poder classistes i patriarcals cap als col·lectius més precaris de la nostra universitat, ja siguin PDI, PAS o estudiantat".

MÉS INFORMACIÓ:

Comunicat NO a la LOSU