Piano i violoncel al proper concert de la Temporada musical

Amb Solistes de l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona

Seon-hee
La pianista Seon-hee Myong. FOTO: AIMS
La pianista, Seon-hee Myong, i el violoncelista, David Rebull Chavarria, ambdós Solistes de l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona (AIMS) seran els protagonistes d'un nou concert de la XXX Temporada musical de la UdL. Demà dimecres, 14 de desembre, a les sis de la tarda, a la Sala d'actes de l'edifici del Rectorat, oferiran un programa variat amb obres dels compositors Ludwig van Beethoven (1770-1827), Carl Maria von Weber (1786-1826), Gaspar Cassadó (1897-1966), Antonin Dvořák (1841-1904), Robert Schumann (1810-1856), i Léon Boëllman (1862-1897).

Es tracta de les 12 variacions sobre ‘See the conqu’ring hero comes’ de «Judas Maccabaeus» de Handel, WoO 45 de Beethoven; Waldensruhe [Boscos silents]  d’Aus dem Böhmer Walde, op. 68 de Dvořák; Adagio i Rondó, J. 115 (arr. per a violoncel i piano) de von Weber; Adagio und Allegro en La bemoll major, op. 70 (per a violoncel i piano) de Schumann; Dansa del diable verd, de Cassadó; i Variacions simfòniques, op. 23, de Boëllmann.

Seon-hee Myong, nascuda a Seül, va començar els seus estudis musicals als 4 anys i als 14 ja va debutar com a solista amb l’Orquestra Simfònica Nacional de Corea. L'any següent es va traslladar a estudiar als Estats Units, on a més de llicenciar-se en música amb un certificat dintèrpret -la més alta qualificació atorgada per la Universitat d’Indiana-Bloomington- va fer de professora a la Universitat Estatal de Nova York. Durant la seua carrera, ha guanyat diversos premis com ara l'Helena Rubinstein i el William Patscheck. Ha fet concerts a Amèrica del Nord, Amèrica del Sud, Europa i Àsia i des de la creació de la Fundació AIMS el 2015, Seon-hee dedica bona part del seu temps a actuar en concerts socials i caritatius.

Amb 18 anys, David Rebull, s'està convertint en un violoncel·lista destacat. Va començar amb l'instrument als 5 anys al Centre Professional de música La Lira Ampostina d’Amposta. També s'ha format amb Iñaki Etxepare, Oriol Aymat i el professor del Liceu, Peter Thiemann. Ha format part de l'Orquestra Simfònica de les Terres de l’Ebre, la Banda Nacional Simfònica Infantil de Catalunya i la Jove Orquestra Nacional de Catalunya. I entre altres, ha estat guardonat amb els primers premis: d’Interpretació Musical del Conservatori de Música Isaac Albeñiz de Girona (2017) en la modalitat corda; del Concurs Jóvenes Promesas del Violoncello “Jaime Dobato Benavente” (2017) categoria fins a 13 anys; el Grand Prize Virtuoso Paris en la modalitat de corda en la categoria de fins a 15 anys (2020); i en la V edició del Premi BBVA de Música al Talent Individual, categoria júnior (2021). Enguany, ha rebut un dels tres Premis Extraordinaris dels Ensenyaments Artístics Professionals de Catalunya en l’àmbit de música "pel talent que es desprèn de la seva execució, per la presència escènica i per l’audàcia demostrada en la selecció de les obres".